تقریبا آگهیهایی که از همه رسانههای جمعی پخش میشود، این ویژگی منفی را دارند ولی در یکی از رسانهها این ویژگی به حداقل میرسد: اینترنت. اینترنت این قابلیت را دارد که تبلیغات و آگهیهای تجاری را متناسب با خصوصیات کاربر آن پخش کند. چرا که اعضای یک سایت اینترنتی برای عضویت در آن خصوصیات سنی، تحصیلی، نژاد و... خود را وارد میکنند. همچنین بسیاری از این شبکهها علایق افراد را در زمینههای مختلف هنگام ثبتنام سوال میکنند.
به این وسیله هنگام استفاده فرد از سایت مذکور، مدیران آن سایت میتوانند آگهیهایی متناسب با علایق کاربر را در صفحه او نمایش دهند.
این خصوصیت اینترنت آن را به بهترین وسیله در دوره پساصنعتی برای تبلیغات مبدل کرده است، چرا که در این دوره، یکی از مهمترین خصوصیت بازاریابی، توجه به تنوع سلایق افراد است. اقتصاد در دوره پساصنعتی، آنقدر توجه خود را ریز و باریک و اتمی میکند تا بتواند به تعداد سلایق ممکن مخاطبان، کالاهای متناسب را به بازار عرضه کند. یکی از قابلیتهای منحصربهفرد دیگر اینترنت این است که سلایق و نیازهای متفاوت افراد را به شرکتها در سریعترین زمان ممکن انتقال میدهد. به این شیوه، ارتباطی دوسویه و در عین حال سریع بین مصرفکننده و تولیدکننده ایجاد میشود؛ ارتباطی که تنوع سلایق را بیش از پیش معتبر میداند و به آن رسمیت میدهد.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد