قانون سرگردنه

مرغشان یک پا دارد؛ در این روزهای آخر سال که ترافیک خیابان‌ها سنگین‌تر از همیشه است، باز هم این رانندگان تاکسی هستند که بی‌توجه به خط و نشان‌های سازمان تاکسیرانی کار خود را می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۷۳۱۰
قانون سرگردنه

مسئولان سازمان تاکسیرانی روز گذشته آمار بلندبالایی از رسیدگی به پرونده رانندگان متخلف را روی میز گذاشتند تا هم به مردم و هم به رانندگان تاکسی ثابت کنند خط و نشان‌هایی که برای تاکسیرانان متخلف می‌کشیدند، شعار نبوده است، اما این روزها چشمه دیگری از تخلفات رانندگان تاکسی بیشتر مسافران را آزار می‌دهد؛ تخلفی که به نظر می‌رسد غفلت مسئولان تاکسیرانی در ضایع شدن حق مسافران بی‌تاثیر نبوده است.

این‌بار قوانین نانوشته برخی رانندگان تاکسی‌های خطی، داد مسافران را درآورده است؛ این روزها تاکسی‌های خطی در برخی مسیرها برای سوار کردن مسافران، اما و اگر تعیین می‌کنند؛ ترافیک را بهانه می‌کنند تا مسیر ابتدا تا انتهای یک‌خط را نصفه و نیمه بروند، اما وقتی پای گرفتن کرایه به میان می‌آید، کرایه مسیر را کامل از مسافر می‌گیرند.

در پایانه تاکسیرانی میدان ونک، تاکسی‌های خطی مسیر ونک ـ یوسف‌آباد و همچنین در مسیر میرداماد تا شریعتی نیز همین وضع دیده می‌شود؛ مسافران این دو خط، خوب می‌دانند که بیشتر رانندگان تاکسی در این خطوط بخصوص در ساعات عصرگاهی به بهانه ترافیک، مسافران را بین راه پیاده می‌کنند؛ در حالی که تاکسی‌های خطی موظف هستند حتی اگر یک مسافر هم در تاکسی مانده باشد تا انتهای مسیر او را برسانند.

مسئولان تاکسیرانی همواره تاکید می‌کنند اگر مردم تخلفات را گزارش دهند، قطعا با آنها برخورد خواهد شد، اما حالا این پرسش پیش می‌آید که اگر قرار باشد همه تخلفات از سوی مردم گزارش شود، پس وظیفه واحد نظارت و بازرسی سازمان تاکسیرانی در این میان چیست؟ آن تاکسی‌های سمند و پژوی نارنجی‌رنگ که باید در سطح شهر بچرخند و به پایانه‌های تاکسیرانی سرکشی کنند، کجا هستند؟

مسئولان تاکسیرانی در حالی از صدور رای برای 2500 راننده تاکسی متخلف که با بیشترشان به دلیل گرفتن کرایه خارج از نرخ مصوب یا دربستی بودن برخورد شده است، خبر می‌دهند که شاید نیازی به این همه بگیر و ببند نباشد و شاید به جای ماه‌ها انتظار برای رسیدگی به پرونده متخلفان، بهتر باشد سازمان تاکسیرانی نظارت‌های دوره‌ای خود را به‌روزتر و واحدهای گشت سازمان تاکسیرانی را قوی‌تر کند تا برای رسیدگی به تخلفات صرفا متکی به گزارش‌های مردمی نباشد، بخصوص در این روزهای پایانی سال که شرایط بیش از هرزمان دیگری برای سوءاستفاده رانندگان متخلف تاکسی در گرفتن کرایه اضافی، دربست رفتن و حتی کم‌کاری‌هایشان مساعدتر می‌شود.

پوران محمدی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها