طول، عرض و ارتفاع این موتور به ترتیب 400، 200 و 500 میلیمتر است، اما با وجود کوچک بودن و در حالی که فقط 40 کیلوگرم وزن دارد، دارای 400 اسب بخار قدرت و گشتاور 380 نیوتن بر متر است. توان این موتور به ازای هر کیلوگرم وزن ده اسب بخار است که به نظر کمپانی نیسان از موتورهای تائید شده مسابقات قهرمانی جهانی فرمول وان FIA بهتر است. این موتور نشاندهنده رویکرد کمپانی نیسان به ZEOD RC است، که هدف از تولید آن کاهش اندازه و افزایش بازده موتور است. ZEOD RC بخشی از تلاش این کمپانی برای توسعه یک موتور دوگانهسوز بنزینی ـ الکتریکی است. طبق استراتژی طراحی هر دو بخشهای الکتریکی و بنزینی دارای یک جعبهدنده پنجسرعته هستند.
با این حال، کمپانی نیسان اعلام کرد که مشکل واقعی در توسعه DIG-TR برای ZEOD RC کاهش اصطکاک است، زیرا با کاهش اصطکاک، موتور کمتر با عواقب آن درگیر میشود. برای حل این مشکل نیسان با تولیدکننده فرانسوی گریس Total همکاری کرده است تا با استفاده از سوخت و روغن بهتر از اصطکاک داخلی جلوگیری کند. کمپانی نیسان پس از انجام تستهای دینامیک، هفته گذشته به آزمایش اجزای الکتریکی و بنزینی ZEOD RC پرداخت.
در چهار ماه آینده تستهای بیشتری روی آن صورت خواهد گرفت و سرانجام ماه ژوئن برای شرکت در مسابقات Le Mans آماده خواهد شد. ZEOD RC یک دور از مسابقات را فقط با استفاده از انرژی الکتریکی انجام میدهد، سپس DIG-TR باقیمانده مسابقه را بهعهده میگیرد. مدیر جهانی موتوراسپرت نیسان معتقد است کمپانی نیسان به اولین تولیدکننده عمده موتورهای سه سیلندر در مسابقات بینالمللی تبدیل خواهد شد و هدف آنها حفظ موقعیت خود به عنوان یکی از رهبران صنعتی در کاهش ابعاد موتورهاست.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
فرمانده رزمایش ضدتروریسم «سهند۲۰۲۵» در گفتگوی اختصاصی با روزنامه «جامجم» مطرح کرد
در گفتوگوی «جامجم» با خالق اثر «وداع آخر» انجام شد