حمید قاسمی پنج شنبه در گفتوگو با مهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: 72 درصد از آلودگی هوای تبریز ناشی از تردد خودروهای فرسوده و تک سرنشین در سطح این شهر بوده و 28 درصد دیگر نیز مربوط به صنایع آلاینده، منابع خانگی و کشاورزی است.
وی در ادامه خاطر نشان شد: با توجه به گزارشهای ایستگاه های سنجش آلودگی مبنی بر قرارگیری شاخص ذرات آلاینده تبریز بین 140 تا 230، از ابتدای دی ماه سالجاری تا کنون این شهر 22 روز در وضعیت هشدار و اضطرار قرار داشته و بر همین اساس دومین شهر آلوده کشور محسوب می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه با اشاره به دلایل افزایش این آلودگی گفت: نبود سوخت و خودروی استاندارد از مهمترین عوامل افزایش آلاینده های جوی تبریز هستند چرا که در یک سال گذشته بخاطر وضعیت خاص کشور، سوخت با استاندارد پایین ارایه شده و از سوی دیگر از سال 90 تا کنون هیچ اقدامی برای تعویض چهار هزار دستگاه خودروی فرسوده تبریز صورت نگرفته است.
قاسمی در پایان تصریح کرد: در کنار این موارد، استفاده مردم از خودروهای تک سرنشین و تخصیص نیافتن اعتبارات مناسب برای جایگزینی یا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر عواملی هستند که برای کاهش آلودگی هوای تبریز باید مورد توجه شهروندان و مسوولان قرار گیرند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد
اگه تبریز دومین شهر آلوده هستش پس اهواز -كرج- تهران- و اون شهرهای مرزی عراق كه از شن و ماسه چشم چشمو نمیبینه چی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟