ایران زمین

توجه ویژه دولت به پرداخت بموقع مطالبات چایکاران

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس شورای اسلامی گفت: امسال دولت توجه ویژه‌ای به پرداخت بموقع بهای برگ سبز چای خریداری شده از کشاورزان چایکار دارد.
کد خبر: ۶۷۰۳۱۲

خلیل آقایی در دیدار با استاندار گیلان افزود: در بحث خرید تضمینی برگ سبز چای، پرداخت به روز پول به کشاورزان ازجمله نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، به گونه‌ای که پیش از آن که عرق کشاورز خشک شود، پول خود را تحویل بگیرد.

وی اظهار کرد: باید با کمک و همراهی کشاورزان، موضوع بهزراعی باغ‌های چای مورد توجه ویژه قرار گیرد، به گونه‌ای که کشاورزان احساس کنند دولت از آنان پشتیبانی می‌کند.

استاندار گیلان نیز با اشاره به قیمت مناسب خرید تضمینی برگ سبز چای گفت: با توجه به شرایط جدید، حمایت‌های دولت و برنامه‌های دیگر پیش رو، ماندگاری چای در انبارها بی‌معناست.

محمدعلی نجفی با اشاره به اختصاص اعتبار 1600 میلیارد ریالی به بخش چای افزود: با اختصاص این مبلغ در بخش چای، انگیزه خوبی بین کشاورزان و دست‌اندرکاران چای ایجاد شده که امیدواریم شاهد توسعه و شکوفایی در بخش چای باشیم.

وی توجه به تحقیقات و پژوهش در بحث چای را از نکات مهم در جهت شکوفایی این بخش دانست و تصریح کرد: باید مطالعات مفیدی برای چای انجام شود تا با برنامه‌ریزی مناسب، این بخش رشد یابد.

طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد، امسال قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 18 هزار ریال و درجه 2 ده هزار ریال تعیین شده است./ ایرنا

انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین‌المللی برای نجات درختان بلوط

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی سال‌های اخیر، پدیده خشکیدگی در حوزه زاگرس طغیان کرده و نزدیک یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس را مورد تهدید قرار داده است.

محمود حجتی در حاشیه دیدار از طرح‌های آب و خاک شهرستان دهلران در گفت‌وگو بامهر افزود: به همین خاطر تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان فائو و نهادهای بین‌المللی برای مبارزه با پدیده خشکیدگی درختان زاگرس منعقد شده است.

وی با اشاره به این‌که درختان بلوط باارزش‌ترین سرمایه کشور و منبع تامین 40 درصد از آب کشور است، افزود: خشکیدگی درختان بلوط حوزه زاگرس و بویژه استان ایلام باید در اولویت قرار گیرد و اقدامات پیشگیرانه بسرعت انجام شود.

این مسئول اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه این وزارت با سازمان فائو و سازمان‌های بین‌المللی، تمهیدات و اعتبارات لازم برای این پدیده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیامدهای پدیده خشکیدگی درختان بلوط در حوزه زاگرس و استان ایلام گفت: در سال‌های اخیر، پدیده خشکیدگی در حوزه زاگرس طغیان کرده و نزدیک یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس را مورد تهدید قرار داده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: آبی کردن 50 هزار هکتار از زمین‌های دشت عباس، عین خوش و فکه از دیگر طرح‌های این وزارتخانه است که اجرای آن از راه تونل دشت عباس و برداشت آب از سد کرخه در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: قرار است این طرح در دوره‌ای سه ساله اجرا شود و زمین‌ها در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد که با همت بهره‌بر‌داران روز به روز شاهد رونق اقتصادی و شکوفایی استان ایلام خواهیم بود.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها