پیامبر گرامی اسلام اسوه اخلاق است
نماینده ولی فقیه در خطبه‌های نماز جمعه ساری:

پیامبر گرامی اسلام اسوه اخلاق است

جشنواره بهار‌ نارنج ساری ثبت ملی شد

دبیر اجرایی جشنواره ملی بهار نارنج مازندران با اشاره به برپایی این جشنواره از فردا در ساری، گفت: ساری به عنوان مرکز جشنواره ملی بهار نارنج ثبت ملی شده است.
کد خبر: ۶۷۱۷۹۱
جشنواره بهار‌ نارنج ساری ثبت ملی شد

علی جان شمشیربند در گفت و گو با تسنیم در ساری اظهار کرد: جشنواره بهار نارنج سه سال است که در ساری برپا می شود و ساری به عنوان مرکز جشنواره ملی بهار نارنج ثبت ملی شده است.

وی با اشاره به برپایی جشنواره به مدت 5 روز در پارک قائم ساری افزود: در این جشنواره 70 غرفه با ارائه صنایع دستی و بکارگیری لوازم سنتی بریا استحصال عرق بهار نارنج زمینه آشنایی مردم با این سنت کهن ایرانی و مازنی را فراهم می کنند.

شمشیربند افزود: در این جشنواره سعی شد تا از همه دست اندرکاران در زمینه بهار نارنج و صنایع دستی استان استفاده شود و هر روز از ساعت 6 تا 8 عصر با برپایی موسیقی بومی و تولید عرق بهار نارنج سعی می شود نشاط و سرگرمی ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: اجرای مسابقه بادبادک ها نیز از برنامه های حاشیه ای در این جشنواره است.

وی به برپایی نمایشگاه صنایع دستی به مدت 10 روز در پارک قائم اشاره و تاکید کرد: انواع مربای بهار نارنج، عرق بهار نارنج و دیگر فرآورده ها با طعم بهار نارنج در این نمایشگاه عرضه می شود.

شمشیربند با بیان اینکه در حال گسترده کردن این جشنواره هستیم خاطر نشان کرد: افزایش توان اقتصادی مردم هدف اصلی جشنواره است و بیشتر مردم نمی دانند که محصولاتی که می توانند تولید کنند را کجا به فروش برسانند و در این جشنواره سعی می شود راهکارهای عملی فروش تولیدات محلی به معرض نمایش گذاشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بابل و نارنج!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
معلومه بهار نارنج برای ساری .
اصلا بابل شهر ...........................................!

نیازمندی ها