عباس آخوندی در اینباره عنوان کرد: خط آهن میانه - تبریز به طول 200 کیلومتر، 180 کیلومتر از آن در مرحله زیرسازی است و آغاز عملیات زیرسازی 20 کیلومتر باقی مانده آن نیز به زودی انجام میشود.
وی گفت: محور ریلی میانه - بستان آباد - تبریز موجب کوتاه شدن مسیر تبریز - تهران و کاهش زمان سفر به حدود 5.5 ساعت میشود؛ این خط ریلی قابلیت برقی شدن را دارد که میتواند سرعت آن را به 200 کیلومتر برساند.
آخوندی با اشاره به اهمیت این خط ریلی یادآور شد: در مسیر تهران به تبریز سالانه 15 میلیون مسافر در حال تردد هستند که سهم حمل و نقل جادهای در این جابهجایی حدود 94 درصد، حمل و نقل هوایی 4 درصد و ریلی 2 درصد است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این مسیر دارای 9 ایستگاه است که در پایان به ایستگاه سراسری راهآهن تبریز میرسد؛ حمل 3 میلیون تن بار و جابهجایی 4.5 میلیون نفر مسافر در سال از اهداف پیش بینی شده برای این پروژه هستند.
وی بیان کرد: مسیر ریلی میانه- تبریز دارای 7 دستگاه تونل ، 21 دستگاه پل بزرگ، با سرعت طراحی 160 کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و 100 کیلومتر برای قطارهای باری است.(مهر)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت