نقل‌هایی از دست‌اندرکاران میزگرد تخصصی رادیو با موضوع تاریخ معاصر ایران

دربست، بن‌بست نیاوران

کاخ موزه نیاوران موزه برتر شد

کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را به علت تلاش ها و پیگیری های مستمر و درخور توجه در دو حوزه «تلاش برای بقا» و «حفاظت و مرمت» به عنوان موزه برتر معرفی کرد.
کد خبر: ۶۷۷۵۹۹
کاخ موزه نیاوران موزه برتر شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با اعلام این خبر درباره چگونگی انتخاب موزه ها افزود: 277 متقاضی برای شرکت در این ارزیابی وجود داشت که 70 فایل به دلیل نقص حذف شد و 207 موزه به بخش مسابقه راه پیدا کردند که در نهایت انتخاب موزه های برتر در 12 رشته با داوری 15 موزه دار و اعضای ایکوم اعلام شد.

امامی با اشاره به کاشت 150 اصله نهال در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یادآور شد: کاشت این نهال ها به صورت سلیقه ای نبوده و تلاش شد تا در هر مکانی که درختی خشک شده و از بین رفته است نهالی از همان نوع قبلی کاشته شود.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از راه اندازی مرکز اسناد خبر داد و هدف از انجام این اقدامات در مرکز اسناد مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را ایجاد زمینه و فضای مناسب برای مطالعات و تحقیق پژوهشگران دانست.

امامی مرمت های اضطراری در مجموعه کاخ نیاوران را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی ماه های گذشته دانست و گفت: بر اثر بارندگی های شدید در زمستان سال گذشته، کوشک احمدشاهی دچار آسیب شد که با همکاری کارشناسان اداره کل موزه ها و دفتر حفظ و احیاء معاونت میراث فرهنگی این آسیب دیدگی برطرف شد.

وی افزود: آسیب شناسی و بررسی استحکام و ساختار اتصالات آثار نمایشی موزه جهان نما، کاخ صاحبقرانیه و کاخ اختصاصی نیاوران از دیگر فعالیت های مهم حفاظت پیشگیرانه در این مجموعه بوده است.

newsQrCode
برچسب ها: موزه نیاوران
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها