
عبدالقادر مراغی از سرشناسترین موسیقیدانان ایران در نیمه دوم قرن هشتم و اوایل قرن نهم هجری بود که پس از فارابی آخرین موسیقیدان بزرگ و وارث موسیقی کلاسیک ایران به شمار میرفت. عبدالقادر در طول دوران زندگی اش- که مقارن با دوران پر آشوب تاریخ ایران بود- سه رسله موسیقی به زبان فارسی نوشت که دو تا از آنها هنوز هم از مرجعهای مهم موسیقی به شمار میروند. او در جامع الالحان قواعد موسیقی را شرح میدهد، در مقاصد الالحان تصنیفها و آهنگهای خود را میگوید و در کنزالالحان مجموعه آهنگهای موسیقی و ساختههایش را با علایمی که برای ثبت آنها در نظر گرفته بود، آورده است که متاسفانه این آخری مفقود شد.(اعتماد)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مهدی مذهبی معتقد است پیوند میان هنر، هویت و فضای شهری، محور اصلی وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتوگو با «جامجم»:
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است