بر این اساس شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان یکی از بزرگترین ناوگانهای حمل دریایی نفت جهان با شرکت معتبر و بزرگ بین المللی همچون توتال فرانسه، شل انگلیس، استات اویل هیدرو نروژ، انی ایتالیا و سایر شرکتهای بزرگ نفتی اروپایی قرارداد حمل نفت، فرآورده نفتی و گاز مایع منعقد کرده بود.
همزمان با رفع تعلیق و تحریم های نفتی علیه شرکت ملی نفتکش ایران توسط دادگاه عمومی اتحادیه اروپا و وزارت دارایی انگلیس، جمهوری اسلامی ایران بار دیگر برای بازگشت نفتکش های ایرانی به بنادر نفتی کشورهای اروپایی اعلام آمادگی کرد.
علی اکبر صفائی درباره احتمال بازگشت نفتکش های ایرانی به اروپا، گفت: تا پیش از افزایش تحریم های بین المللی حدود 70 درصد ظرفیت نفتکش ایرانی در بازارهای جهانی از جمله اروپا مورد استفاده قرار میگرفت.
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران با اعلام اینکه در شرایط فعلی این مجموعه نفتی یکی از بزرگترین ظرفیت های حمل دریایی نفت و فرآورده های نفتی جهان است، تصریح کرد: یکی از نگرانی های کشورهای اروپایی در مورد تامین انرژی، حمل نفت و فرآورده های نفتی توسط یک ناوگان مطمئن، با استانداردهای بالا و حفظ و صیانت از محیط زیست است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اکنون ناوگان نفتکشهای ایرانی از تمامی شاخص های بالای فنی، عملیاتی و زیست محیطی برای حمل ایمن و مطمئن نفت خام و فرآوردههای نفتی در بازار جهانی از جمله بازارهای اروپایی برخوردار هستند، بیان کرد: در صورت لغو تحریمهای عمومی به ویژه تحریم وزارت خزانه داری آمریکا امکان بازگشت نفتکش های ایرانی به بازار جهانی وجود دارد.(مهر)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت