محمدعلی نجفی در حاشیه افتتاح تقاطع غیر هم سطح بازکیاگوراب در این شهرستان با اشاره به عقب ماندگیهای گیلان در بخش راههای جاده ای و ریلی، اشهار کرد: با توجه به وجود 10 هزار کیلومتر راه ریلی که جزو افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود سهم استان از این راه ریلی تنها 360 کیلومتر است که این مقدار تاکنون به بهرهبرداری نرسیده است.
وی با اشاره به وعده مسئولان وقت در خصوص شنیدن سوت قطار در خرداد سال 91 افزود:رئیس جمهور تاکید ویژهای در خصوص بهرهبرداری از این خط مهم ریلی دارند.
استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به وجود بیش از دو هزار کیلومتر آزاد راه در کشور هنوز 11 کیلومترباقی مانده از آزاد راه رشت – قزوین تکمیل نشده است، گفت:در ایام تعطیلات با ورود حجم بالای مسافر به استان شاهد هستیم که این مسیر به گلوگاهی تبدیل شده و حتی در ایام پرترافیک مسافران 8 تا 12 ساعت متوقف میشوند.
نجفی با اشاره به اینکه حل این مشکل از جمله اولویتهای مهمی به شمار میرود که به آن توجه ویژهای کردهایم، تصریح کرد: تکمیل هر چه سریعتر 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین که در همان دوران با 140 تا 150 میلیارد تومان اعتبار تکمیل میشد اکنون به بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به تعریض راه رودبار – منجیل، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای مسافر به استان تنها تعریض این جاده پاسخگو نیست و 11 کیلومتر باقیمانده باید تکمیل شود.
استاندار گیلان با اشاره به عقب ماندگی 10 درصدی استان در بخش راههای روستایی نسبت به میانگین کشوری، خواستار توجه ویژه مسئولان برای حل مشکلات استان شد.
نجفی افزود: کنار گذر انزلی – تالش ، تقاطع غیر همسطح فومن – شفت – آقا سید شریف، تکمیل راه پونل – آستارا و سنگر به سیاهکل از جمله پروژههای مهمی است که باید برای اجرای هر چه سریعتر آن تلاش کنیم.
وی با ابراز نارضایتی از عدم توسعه در بخش پروازهای هوایی استان خاطرنشان کرد:گیلان در این بخش در قیاس با سایر استانها از عقب ماندگیهایی برخوردار است که باید برای جبران این عقب ماندگیها کوشش کرد. (تسنیم)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد