به گزارش شاتا؛ محمدرضا نعمتزاده در نشست شورای مشورتی صنعت خودرو افزود: برای رسیدن به عمق هدف ساخت خودروهای جدید باید خودروسازان و قطعهسازان در سال اول قرارداد 40، سال دوم 50 و سال سوم 60 درصد از توان داخلی کشور استفاده کنند.
وی با بیان این که در صنعت خودرو و قطعهسازی کشور تدوین برنامه اجرایی زمانبندی شده مورد نیاز است، اظهار کرد: با این تحول صنعت خودرو میتواند در کنار ایجاد ارزش افزوده بالا، اشتغال قابل ملاحظهای را هم برای جوانان بویژه دانشآموختگان این رشته تحصیلی به وجود آورد.
نعمتزاده به قطعهسازان کشور توصیه کرد در فکر تولید مشترک با قطعهسازان به روز دنیا باشند.
وی با اشاره به این که اگر مکانسیمهای اقتصادی درست عمل نکند، به طور قطع زیانهایی متوجه سازندگان خودرو و قطعات آن میشود، تصریح کرد: تثبیت نرخ ارز در واقع سوبسیدی است که سازنده خارجی را علیه تولیدکننده داخلی مجهز میکند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که نباید در هر شهر و استانی الزاما صنعت خودرو و قطعهسازی ایجاد شود، گفت: با زدودن شبهههای انحصارگرایی در صنعت خودرو و تجمیع خودروسازان و قطعهسازان پراکنده در کشور میتوان در کنار رسیدن به تولید واقعی، محصولاتی با قیمت مناسب و با کیفیت تحویل مشتریان داد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
محمد نصرتی در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛