سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به نوشته فروبل، در مدارس ایران باستان به کار «پرورش» توجهی بیشتر می شد و از جمله راستگویی، نّیت خوب داشتن و کار خوب انجام دادن، احترام به سالخوردگان، دفاع از وطن، تیراندازی، سواری، شنا و کوهنوردی. در کودکستانها و دبستانهای ایران باستان به نوباوگان تاکید می شد خدا انسان را نیافریده که نسبت به انسان دیگر ظلم و تعدی و بدگویی کند. شادی جاویدان نتیجه نیکوکاری، خدمت و درستکاری است.
فروبل ایرانیان باستان را همانند سایر آرین ها، تنها انسانهای روی زمین نوشته است که بت پرست نبودند و بت پرستان و معتقدان به خدایان متعدد را انسان هوشمند و کامل نمی پنداشتند حتی یونانیان را که خدایان زنانه و مردانه هم داشتند و صحرانشینان که ازسنگ و چوب برای خودشان بت می ساختند و این بتان دست سازشان را پرستش می کردند!
فروبل نوشته است: کوروش بزرگ پیش از ساختن تالار پذیرایی در پاسارگاد، خواسته بود که در این شهر (پایتختش)، نخست و ترجیحا به حد کافی کودکستان و دبستان بسازند. (پارسیان باستان این شهر را «پاتراگاد» تلفظ می کردند و «پاسارگاد» تلفظ یونانی آن است که جهانی شده است)
باقیمانده تالار پذیرایی پاسارگاد که کوروش تاسیس کودکستان را بر آن مقدم می دانست.
منبع: وبلاگ اوراق تاریخ
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد