محمد جعفری در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: اخیرا گفته شده که طرحی برای محدود کردن واردات خودرو و مشروط شدن واردات به تائیدیه نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی تهیه شده است.
وی با بیان اینکه تهیه این طرح برخلاف اهداف مدنظر برای انحصارزدایی از بازار خودرو است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 70 درصد بازار خودروهای وارداتی مربوط به دو برند هیوندا و کیا است بنابراین اگر واردات این خودروها مشروط به تائیدیه نمایندگی رسمی واردکننده این برندها که مربوط به یک خانواده است، شود، عملا 70 درصد بازار خودروهای وارداتی کشور در اختیار یک خانواده قرار میگیرد.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: در هیچ کجای دنیا اختیار 70 درصد بازار یک محصول را به یک خانواده نمیدهند و در ایران نیز نباید این اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه شورای رقابت به عنوان مسوول بازارهای انحصاری باید به این موضوع ورود کرده و مانع از اجرای یک طرح غیر کارشناسی شود، تصریح کرد: برخی از نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی در جریان اتفاقات سال 1391 و افزایش یکباره نرخ ارز نشان دادند که به هیچ وجه به قواعد بازار رقابتی و حفظ حقوق مصرفکنندگان پایبند نیستند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد