پیش از این هنگام خرابی تلفن، مشترکان تلفن ثابت با مرکز 17 تماس گرفته و در مدت زمانی نه چندان طولانی مشکل آنها برطرف میشد، اما طی ماههای گذشته مدتی است که دیگر حل مشکلات تلفن ثابت به راحتی امکانپذیر نیست و گاهی تا دو هفته یا بیشتر زمان میبرد.
در پیگیری بیشتر این موضوع از طریق برخی مراکز مخابراتی اینگونه اعلام میشود که واگذاری این بخش به پیمانکاران خصوصی باعث افزایش زمان رفع خرابیها شده است.
البته شرکت مخابرات معمولا لیستی از مناطقی که احتمال اختلال در آنها وجود دارد به همراه مدت زمانی که ممکن است این اختلال به طول بینجامد را از طریق سایت خود اطلاعرسانی میکند اما مساله آن است که در موارد متعدد و به شکل موردی مشترکان در زمینهی تلفن ثابت خود با مشکلاتی مواجه میشوند که برای برطرف کردن آنها گاهی چند هفته زمان صرف شده و فردی پاسخگوی درست مشترکی نیست.
از سوی دیگر در موارد متعدد با قطع شدن خط تلفن، اینترنت افراد هم دچار مشکل و قطعی میشود و این موضوع دردسرهای دو چندان را برای مشترکان ایجاد میکند.
پیش از این در این زمینه مدیر عامل مخابرات استان تهران در گفتوگویی با ایسنا اظهارداشت: بهطور کلی در مخابرات استان تهران یک اداره کل به نام فناوری اطلاعات تشکیل دادهایم تا بتوانیم زیرساختهای IT را برای پاسخگویی مناسب به مشترکان فراهم کنیم که یکی از این موارد هم مرکز 17 است.
علیرضا صیدی افزود: در واقع هدفگذاری ما آن است که مشترک نباید برای خرابی بیش از چند ساعت در صف بماند، مگر اینکه بحث ویژه و خاصی باشد که نیاز به تغییر شبکه یا مسائلی از این دست دارد.
وی در ادامه درباره بینتیجه ماندن چندین روزه تماس برخی مشترکان با مرکز 17 گفت: این نکته و منتظر ماندن مردم در این حد را قبول ندارم.
در عین حال بنابر اعلام روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، میانگین انتظار افرادی برای پاسخگویی و برطرف سازی مشکل از سوی مرکز 17 حدود هشت ساعت اعلام شده است. با این وجود همچنان مشترکان از طولانی شدن روند رفع اختلالات تلفن ثابت گلایههای متعددی دارند.
360
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد