تداوم کاهش ‌بهای طلا و ارز

در حالی که در هفته‌های گذشته قیمت طلا، سکه و دلار روند فزاینده را در پیش گرفته بود، در دو روز اخیر قیمت‌ها کاهش چشمگیری را تجربه کرده است.
کد خبر: ۷۶۸۸۵۷
تداوم کاهش ‌بهای طلا و ارز

به گزارش جام‌جم، این کاهش قیمت از روز پنجشنبه هفته گذشته و در پی کاهش شش دلاری اونس طلا آغاز شد. همزمان با این‌که قیمت اونس طلا افت می‌کرد، قیمت سکه نیز بیشتر کاهش می‌یافت.

به‌این صورت که پنجشنبه گذشته نسبت به چهارشنبه گذشته قیمت سکه از یک میلیون و 28 هزار تومان به یک میلیون و 18 هزار تومان رسید و 10 هزار تومان کاهش یافت.

در روز شنبه هفته جاری نیز قیمت سکه تمام بهار به 983 هزار تومان رسید و با سقوط به زیر یک میلیون تومان، کاهش 35 هزار تومانی در یک روز را به ثبت رساند.

این در حالی بود که قیمت اونس جهانی طلا نیز در یک روز حدود 35 دلار کاهش یافته بود. اما قیمت این سکه دیروز ثابت ماند و با همان قیمت 983 هزار تومان در بازار مورد معامله قرار گرفت.

البته دیروز بازارهای جهانی تعطیل بود و به تبع آن قیمت اونس نیز ثابت مانده است. پس باید دید کاهش قیمت طلا در روز جاری نیز تداوم خواهد یافت یا خیر.همچنین دلار در روزهای گذشته روند نزولی قیمت را پیش گرفت.

دلار مدت‌ها بود که روی پایه 3400 هزار تومان و گاهی اوقات روی 3500 تومان باقی مانده بود، اما دیروز قیمت دلار در بازار آزاد 3398 تومان اعلام شد و به زیر 3400 تومان سقوط کرد. این در حالی بود که دلار پنجشنبه گذشته با قیمت 3455 تومان عرضه می‌شد که بدین ترتیب تا دیروز ـ یکشنبه ـ و در فاصله سه روز کاری 57 تومان کاهش یافته است.

در همین حال دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: چون دولت در سال آینده با محدودیت ارزی مواجه خواهد شد، ممکن است قیمت ارز بالا رود؛ بنابراین باید کاری کرد که تقاضای ارزی کم و از واردات کالاهای ساخته‌ شده بشدت جلوگیری شود.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در سال آینده بتدریج منابع ارزی کاهش می‌یابد و باید کاری کنیم که تقاضای ارز در بازار نیز کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۰
۰

نیازمندی ها