بیژن حاج محمدرضا در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: به دلیل تفاوت وزن مخصوص بنزین و دیگر مایعات، اگر فردی اقدام به ریختن آب در بنزین کند، آب در کف مخزن قرار میگیرد و از آنجا که نازلها از کف مخزن برداشت میکند، اگر در مخزنی آب باشد به باک اولین ماشین میرود و ماشین را در همان جایگاه عرضه بنزین از کار میاندازد.
وی اظهار کرد: علاوه بر این، مسئولان جایگاهها مکلفند با استفاده از خمیرهای آبیاب روزانه مخازن را کنترل کنند تا آبی وارد این مخازن نشده باشد و در غیر اینصورت خسارت بالایی به خود پمپهای مخازن وارد میشود.
حاج محمدرضا همچنین از نظارتهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی بر جایگاههای عرضه بنزین در سراسر کشور خبر داد و گفت: بنزین جایگاهها مستقیم از انبارهای شرکت پالایش و پخش بارگیری میشود و با نظارت دقیق، تا لحظه تحویل به جایگاه امکان باز شدن پلمپ آن نیست.
رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت تصریح کرد: جایگاهداران هم مکلف هستند قبل از تحویل سوخت از نفتکش، از سوخت تحویلی آزمایش بگیرند و بعد از تائید، اجازه تخلیه صادر میشود.
حاج محمدرضا افزود: یک سیستم نظارتی دیگر هم در جایگاهها وجود دارد که شامل دفتر مخازن است و میزان بنزین دریافتی، بنزین فروخته شده و کسری یا مازاد بنزین را ثبت میکند و این دفاتر در معرض دید بازرسان و ناظران ما و شرکت پالایش قرار میگیرد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد