وعده‌های آخوندی و سعیدی‌کیا درباره آزادراه تهران – شمال

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه 4 آزادراه تهران ـ شمال تابستان امسال و قطعه یک آن تا پایان سال 95 زیر بار ترافیک می‌رود.
کد خبر: ۸۰۵۳۰۷

به گزارش خبرگزاری‌ها، عباس آخوندی دیروز در حاشیه بازدید از روند احداث ترمینال زیارتی سلام فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: هفته گذشته از مسیر چالوس تا تهران از روند اجرای قطعات مختلف این آزاد راه بازدید کردم و انتظار دارم قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی این است با تامین منابع مالی مورد نیاز روند ساخت قطعات چهارگانه این آزادراه با همکاری بنیاد مستضعفان با سرعت بیشتری دنبال شود.

آخوندی گفت: در طرح ‌آزادراه تهران ـ شمال برای هر قطعه قرارداد مناقصه برگزار شده است و 16 قرارداد داریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای قطعه دوم پروژه توافقاتی با رئیس بنیاد مستضعفان داشته‌ایم و در عملیات مهندسی این قطعه با رئیس بنیاد مستضعفان بررسی‌هایی انجام شد.

آخوندی با تأکید بر این‌که ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران - شمال نیاز به تصمیم‌گیری‌های سخت‌تری دارد، بیان کرد: در این قطعه به بخش بسیار سخت «هزار چم» برخورد می‌کنیم و در خصوص این بخش باید کارهای زیادتری انجام شود؛ البته همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی خوشبختانه توسعه خوبی در جهت بهبود وضعیت جاده چالوس انجام داده‌اند و در حال چهاربانده کردن حدود ۲۰ کیلومتر قبل از قطعه ۴ در منطقه مرزن‌آباد هستند که اقدام مناسبی محسوب می‌شود و امیدوارم بتوانیم این پروژه را از این وضعیت ناامیدی مردم نسبت به اتمام آن نجات دهیم تا به یک وضعیت امیدواری رسیده و پروژه را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به وجود ۲ تونل بسیار بزرگ در قطعه یک آزادراه تهران شمال افزود: یکی از این تونل‌ها، تونل تالون با 4900 متر طول است که حفاری آن تمام شده و تنها بخش لاینینگ آن باقی مانده؛ ضمن این‌که عملیات اجرایی این بخش نیز فعال است و امیدوارم ظرف یک سال آینده لاینینگ این تونل به پایان برسد.

قطعه اول سال آینده تمام می‌شود

در همین حال رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرد: قطعه اول آزادراه تهران ـ شمال سال آینده به اتمام می‌رسد و قطعه دوم نیز تا ابتدای سال 97 آماده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمد سعیدی کیا افزود: در آزادراه تهران ـ شمال؛ وزارت راه و بنیاد مستضعفان شریک هستند و قطعه چهارم آزادراه تا تابستان برای عبور آماده می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: با این حال درصدد هستیم به عنوان پیمانکار این آزادراه قطعات مختلف آن بتدریج احداث شود تا مردم برای رفت و آمد در این مسیر مشکلی نداشته باشند.

سعیدی کیا اظهار امیدواری کرد: در ماه‌های آینده قطعات جدیدی از آزادراه تهران شمال برای ساخت تحت عملیات عمرانی قرار گیرد.

قطعه یک این آزاد راه از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد و با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف و مسیر فعلی حدود 60 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک ـ پل زنگوله به طول تقریبی 25 کیلومتر است، تونل‌های بلند البرز هر یک به طول6350 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج ـ چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال حد فاصل پل زنگوله ـ سه‌راهی دشت نظیر به طول تقریبی 46 کیلومتر است، مسیر دارای دو خط رفت و دوخط برگشت است و در قسمت‌های فراز یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود که به گفته رئیس بنیاد مستضعفان مطالعات اولیه این قطعه انجام نشده و احداث این قسمت از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است.

قطعه چهار آزاد راه تهران ـ شمال حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر ـ چالوس که به طول حدود 20کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت خواهد بود و در قسمت‌های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد و قرار است تابستان امسال به زیر بار ترافیک برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
وقتی دل جنگل سوخت

«جام‌جم» در گفت‌وگو با جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کرد

وقتی دل جنگل سوخت

صدای «مرجان» باید شنیده شود

گفت‌و‌گو با میلاد بنی‌طبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغه‌های ساخت و چالش‌های اکران یک فیلم اجتماعی

صدای «مرجان» باید شنیده شود

نیازمندی ها