آیا از تحول صورت گرفته در رادیو راضی هستید؟
به شکل مقطعی و به عنوان یک آغاز پس از کوچکسازی ساختار رادیو بله، ولی رادیو به مقتضای نیازها و ضرورتهای جامعه و مخاطبانش نمیتواند هویت ایستایی داشته باشد. بلکه برعکس، مدام باید در حال تحول و نوآوری باشد. در ارتباط با کم و کیف فعالیت رادیو نمیتوان نسخه ثابتی برای تمام سالها پیچید، قطعاً برحسب ضرورت در سال 95 هم شاهد تحولات برنامهای در شبکهها خواهید بود، حتی تغییرات ساختاری هم نامحتمل نیست. خوشبختانه رادیو این ویژگی و قابلیت را دارد که هر اقدامی که مصلحت سازمان و رسانه ملی آن را ایجاب کند با یک مهندسی هنرمندانه و بهنگام محقق سازد.
اولویت کاری شما در سال 95 در رادیو چیست؟
رویکرد اصلی ما در سال پیشرو چنان که از سال 94 در شعاع نظر شبکههای ما و همکارانم بوده کیفیت بخشی هر چه بیشتر به برنامهها و تولید محتوای جذاب و آگاهیبخش و امیدآفرین و درکل جذب مخاطبان جدید است. این البته سیاست جاری و همیشگی ما در رادیوست و ما در این باره نسبت به خودمان سختگیریم؛ زیرا رادیویی که عنوان رسانه ملی را برخود دارد نباید جای برنامههای ضعیف و کم مایه و بیجلوه باشد. این را هم ناگفته نگذاریم که ما به افزایش مخاطبان به هر قیمتی هم چشم ندوختهایم. هر اتفاق ارتباطی و رسانهای روی آنتن رادیو باید با رعایت اصول و مبانی سازمان و توأم با متانت و اخلاقمداری و به دور از ابتذال و سبکسری در تمام جنبههای برنامهای باشد، اعم از محتوای مطالب و اطلاعرسانیها و موسیقی و طرز اجرا و بازیگری و خاصه متون طنز و نظایر آن.
رادیو برای نوروز چه برنامههایی را تدارک دیده است؟
یک تدارک وسیع، اصولاً هر سال نوروز قبل از آن که در طبیعت رخ نشان دهد در رادیو جلوهگر میشود و امسال البته زودتر از سالهای دیگر، چرا که از نیمه اسفند چنان که گفته شد شبکهای به طور خاص برای همراهی و همقدمی با مسافران نوروز و راهیان نور راهاندازی شده. علاوه بر رادیو بهاران عموم شبکههای ما به فراخور فضاهای موضوعی و مخاطبان خود بهاریهها، عیدانهها و ویژه برنامههای متنوع و مفرح و پرشماری تدارک دیدهاند که از 29 اسفند تا 13 فروردین تقدیم هموطنان محترم میشود.
به عنوان رئیس رادیو چه صحبتی با شنوندگانتان دارید؟
حتما شما هم این عبارتها را زیاد شنیدهاید که رادیو رسانه فردا، رادیو رسانه بحران،رسانه همراه، رسانه مردم. ما این عبارتها را فقط تعبیرهایی زیبا درباره رسانه محبوب خود نمیدانیم، واقعاً به اقتدار و پویایی و پیشاهنگی رادیو در جامعه اعتقاد داریم، چه امروز چه فردا. گسترش روزافزون انواع کانالها و شبکههای رادیویی در دنیا با بهرهگیری از فناوریهای مدرن ارتباطی و وجود شبکههای رادیویی در جهان امروز که میزان مخاطبان آنها به مراتب افزونتر از بسیاری از تلویزیونهای تجاری است دلالت بر همین معنا دارد یعنی موقعیت ممتاز و بیبدیل رادیو در سپهر رسانهای امروز و ظرفیت بالای این رسانه و قدرت تأثیرگذاری آن بر جوامع بزرگ.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد