به گزارش جام جم آنلاین ، این روزها در سطح شهر تهران بالای سه هزار متر مربع از سازه های تبلیغاتی شهر شامل عرشه ها، بیلبوردها و پرتابل ها و... با ذکر عنوان «عید فطر» و جملاتی در تبریک این عید بزرگ مذهبی آذین بسته شده است.
نکته قابل تامل در این میان طراحی ترکیب «عید فطر» با خط خوش و به صورت دستی (و نه گرافیکی) و با استفاده از تکنیک آبرنگ است که باعث شده جلوه دیگری به این طرح ها بدهد و فضای هنری را در شهر ایجاد کند.
همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین ویژگی های این طرح استفاده از خط خوش و تکنیک آبرنگ است که هنر را بی واسطه تر با مخاطب مواجه می کند و جا دارد در آینده نیز اجرای طرح هایی از این دست بیشتر رونق گیرد.
همچنین به نظر می رسد هنرمندانی که در زمینه هنرهای شهری همکاری دارند با اجرای چنین طرح هایی اشتیاق بیشتری برای اجرای آثاری از این دست پیدا می کنند.
البته این طرح میتواند در مناسبت های آتی مذهبی با برنامه ریزی دقیق تر از تنوع بیشتر محتوایی بهره برده و از احادیث و جملات متنوعتری برخوردار شود.
منبع: مهر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد