هیلاری کلینتون در حقیقت چه کسی است؟

...این کلینتون جاه طلب

کلینتون نامزد رسمی دموکرات‌ها

برنی سندرز به‌طور رسمی از رقیب خود، هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام حمایت کرد. سندرز 74 ساله با اعلام این خبر گفت که هر کاری از دستش برآید، انجام می‌دهد تا کلینتون رئیس‌جمهور شود. سندرز تاکنون از پشتیبانی رسمی و علنی از کلینتون خودداری کرده بود.
کد خبر: ۹۲۱۶۰۳

این در حالی است که او در خلال رقابت‌های 14 ماهه در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات و تا زمان اعلام انصراف، مرزبندی آشکاری در شعارها و وعده‌های انتخاباتی با کلینتون داشت.

سندرز میلیون‌ها نفر بویژه جوانان را با شعارهای تامین اجتماعی از جمله حق بیمه درمانی برای همه جذب کرده بود. براساس گزارش دویچه وله، مطابق نظرسنجی‌ها، 85 درصد هواداران سندرز تصمیم گرفته‌اند به کلینتون رأی دهند.

دو هفته دیگر کنگره حزب دموکرات و مجمع عمومی آن در فیلادلفیا برگزار می‌شود. در این نشست، هیلاری کلینتون به‌طور رسمی به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر 2016 معرفی می‌شود. در واکنش به اعلام حمایت سندرز از کلینتون، دونالد ترامپ که درصدد جذب بخشی از هواداران سندرز است، در توییتی نوشت که سندرز با حمایت از هیلاری کلینتون به سیستم فاسد ملحق شده است.

در این میان آخرین نظرسنجی‌ها از برتری کلینتون بر ترامپ حکایت دارد. براساس نظرسنجی انجام گرفته از سوی «رویترز» و مرکز «ایپسوس»، کلینتون» برتری خود را نسبت به دونالد ترامپ 13 درصد افزایش داده است. طبق نظرسنجی انجام گرفته 46 درصد از رای دهندگان احتمالی از کلینتون حمایت کردند حال آن‌که این رقم برای ترامپ 33درصد است. در این میان، 21‌درصد نیز نسبت به انتخاب هر دوی آنها نامطمئن بوده‌اند.

به نظر می‌رسد کاهش حمایت‌ها از ترامپ میان اقشار مختلف جامعه آمریکا همچنان ادامه دارد. در همین راستا نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که نامزد اصلی جمهوریخواهان در انتخابات آینده آمریکا محبوبیت چندانی نزد جوانان آمریکایی و بویژه رنگین‌پوستان ندارد و تقریبا دو سوم از آمریکایی‌های بین 18 تا 30 سال وی را نژادپرست می‌دانند. یافته‌های جدید سازمان «پروژه جوانان سیاهپوست آمریکایی» حاکی از آن است که فقط 19 درصد از جوانان دیدگاه مثبتی به ترامپ دارند.

براساس این گزارش، فقط 6 درصد از آمریکایی های جوان آفریقایی تبار، 10‌درصد از جوانان اسپانیایی تبار، 12درصد از آمریکایی‌های آسیایی تبار و 27 درصد از سفیدپوستان آمریکایی نظر مطلوبی نسبت به ترامپ دارند و این نشان می‌دهد که این تاجر آمریکایی برای جلب حمایت آنها در انتخابات تابستان امسال با وظیفه دشواری مواجه است. هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ نیز محبوبیتی نزد جوانان آمریکایی ندارد اما دیدگاه جوانان درباره کلینتون به اندازه ترامپ منفی نیست. نتایج نظرسنجی مذکور نشان داد که فقط 39 درصد از جوانان آمریکایی نظر مثبتی به کلینتون دارند و نگرش 54 درصد از آنها در رابطه با این نامزد دموکرات‌ها نیز منفی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها