زن نیکوکار پسر اعدامی را نجات داد

زن خیر زمانی که متوجه شد جان پسر کارگر در گرو پرداخت دیه به خانواده کارفرمایش است، با حضور در دادسرا ی جنایی و پرداخت دیه، رضایت او لیای‌دم را جلب کرد.
کد خبر: ۹۳۴۳۱۱

به گزارش جام‌جم، اوایل خرداد سال89 مردی با پلیس تماس گرفت و از قتل همسایه‌اش خبر داد.

ماموران با حضور در محل حادثه در کارگاه گچبری و نمای ساختمان در جاجرود مشاهده کردند مرد 45 ساله ابتدا ضربه‌ای به سرش اصابت کرده و بعد خفه شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل این جنایت ادامه داشت تا این‌که در جریان بررسی‌های محلی معلوم شد مقتول با یکی از کارگرانش اختلاف مالی داشته و از روزحادثه مرد 20 ساله ناپدید شده و کسی از او خبری ندارد.

در ادامه تحقیقات معلوم شد خودروی پراید مقتول هم سرقت شده است. بنابراین ماموران مشخصات خودروی سرقتی و تنها مظنون پرونده را در اختیار پلیس قرار دادند. جست‌وجو‌ها ادامه داشت تا این‌که ساعاتی بعد به پلیس گزارش شد خودروی سرقتی مقتول در حالی که تصادف کرده، در یکی از محله‌های تهران رها شده است.

دستگیری پسر جوان

کارآگاهان در حال تحقیق در محل جنایت بودندکه به پسری جوان که مدام در میان مردم سرک می‌کشید تا از ماجرای قتل مطلع شود، ظنین شدند. در ادامه مشخص شد او همان متهم فراری است و در محل دستگیر شد. متهم برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد و اعتراف کرد به خاطر یک میلیون و 500هزار تومان با کارفرمایش اختلاف پیدا کرده و او را به قتل رسانده است.

متهم به قتل پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان رجایی‌شهر کرج شد. او مدتی بعد در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد.

متهم به رای صادره اعتراضی نکرد و پرونده با قطعی شدن رای، به اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد.

بخشش قاتل

قاضی دشتبان، سرپرست اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران در این باره گفت: با گذشت بیش از شش سال از ماجرای این جنایت و پشیمانی متهم جوان، تلاش هیات صلح و سازش دادسرا به ثمر رسید و متهم جوان موفق به جلب رضایت اولیای‌دم به شرط پرداخت دیه شد.

دیروز زنی نیکوکار با حضور در دادسرای امور جنایی تهران، چکی برای دیه پرداخت و به مرد اعدامی زندگی دوباره هدیه کرد.

قرار است او بزودی از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها