به گزارش جام جم آنلاین ، در رقابت هایی همچون المپیک اهمیت و نقش خبرنگاران و عکاسان خبری بیشتر دیده می شود. اصولا آنچه که پررنگ شدن و جذاب شدن اخبار رقابت های المپیک را رقم می زند عنصر خلاقیت نزد خبرنگاران است. اعزام خبرنگاران به رقابت هایی عظیم نظیر المپیک امری کاملا ضروری است و اصلا بدون آنها کاستی های زیادی در رابطه با اخبار المپیک مشاهده خواهد شد.
کاروان ورزشی ایران همانند سایر کشورهای شرکت کننده در رقابت های المپیک نیز قطعا باید با خود تیم رسانه ای به ریو می برد ، اتفاقی که در نهایت افتاد و تیم رسانه ای متشکل از خبرنگاران روزنامه ها و رسانه های مختلف راهی میزبان المپیک 2016 شدند.
بر اساس آخرین گزارش ها بیش از 850 میلیون تومان هزینه اعزام خبرنگاران ایرانی به ریو شده است. این هزینه سنگین در حالی صرف اعزام این خبرنگاران به ریو شد که خلاقیت در میان این تیم رسانه ای معنایی نداشت، یعنی چیزی که لازمه پوشش خبری رقابت های نظیر المپیک است.
با وجود یک تیم رسانه ای پرتعداد پوشش کاملی از عملکرد ورزشکاران ایرانی در المپیک وجود نداشت. فقط یک عکس از حضور حسن تفتیان در مرحله نیمه نهایی رقابت های دو المپیک ثبت شد و هیچ گزارش مکتوب و تصویری خاصی از ورزشکارانی مثل لیلا رجبی، زهرا نعمتی و ... ندیدیم آن هم در حالی که حداقل 850 میلیون تومان هزینه صرف اعزام این خبرنگاران به برزیل شده است.
گزارش هایی هم که اینجا و آنجا از این خبرنگاران اعزامی خواندیم بیشتر به توصیف شهر ریو و زشتی و زیبایی های آن می پرداخت. 850 میلیون تومان صرف توصیف شهر ریو شده است؟
کاروان المپیک ایران ده ها نکته مبهم از خود بر جای گذاشته است. از اعزام نفرات غیر مسئول به برزیل تا عملکرد ضعیف تیم رسانه ای.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد