به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مازیار حسینی در ارتباط با موضوع نوسازی تاکسی ها با اشاره به اینکه برخی مشکلات مانند عدم همکاری برخی بانک ها و خودروسازها درمسیرنوسازی وجود داشت،گفت: امسال هدف اصلی معاونت حمل ونقل درحوزه نوسازی تاکسی، حذف تاکسی پیکان از سطح شهر تهران است.
حسینی افزود: خودروی پیکان برابر وزن خود و ٤٠ برابر خودروی روز دنیا آلودگی ایجاد می کند و از این حیث بسیار خطرناک است.
وی افزود: از میان ٦٣٠٠ تاکسی پیکان در حقیقت ٤٧٠٠ تاکسی پیکان شناسایی شده اند، بقیه این تعداد یا از چرخه حمل و نقل خارج ویا مالکان به دلایل گوناگون برای نوسازی مراجعه نکردند.
حسینی با اشاره به آمار مراجعه تاکسی های پیکان برای نوسازی گفت: در یک ماه گذشته بیشتر از دو هزار تاکسی پیکان برای نوسازی وتبدیل خودرو مراجعه کرده و خودرو آنها اسقاط شده است که این آمار ازافزایش نو سازی تاکسی پیکان حکایت می کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: همچنین از ابتدای طرح نوسازی تاکنون سه هزار تاکسی پیکان در چرخه نوسازی قرار گرفته و تبدیل شده اند.
وی با اشاره به طرح پلاک به پلاک و خانه به خانه گفت: تیم ما با دیدن خودرو پیکان در سطح شهر تهران با راننده صحبت و اطلاعات نوسازی تاکسی فرسوده را در اختیار آن فرد قرار می دهند.
حسینی خاطر نشان کرد:همچنین با استفاده از اطلاعات سازمان تاکسیرانی به درب منازل این مالکان مراجعه شده و درباره نوسازی تاکسی ها به آن اطلاعات داده خواهد شد که این طرح روند نوسازی تاکسی پیکان را تسهیل کرده است.
بر اساس گزارش تهران سما، وی با اشاره به رایزنی ها در راستای طرح نوسازی تاکسی ها گفت :همچنین جلساتی نیز با ایران خودرو برگزار شده است، بنابراین ما به روند رو به رشد نوسازی تاکسی ها امیدوار هستیم.
به گفته معاون و حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تا آخر امسال کلیه تاکسی های پیکان از چرخه حمل و نقل شهری حذف خواهند شد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد