به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،رستورانهای موسوم به "اکبر جوجه" از دهه چهل در نواحی شمال کشور فعالیت داشته و غذایی با این نام در مجالس و رستورانها بعنوان غذای محلی مانند سایر غذاها از قبیل میرزاقاسمی، جوجه ناردون، فسنجان و بسیاری دیگر از غذاهای محلی طبخ می شود.
معترضان می گویند متاسفانه اداره مالکیت صنعتی در اقدامی غیرمرسوم و شائبهبرانگیز اقدام به ثبت نام اکبر جوجه در قالب علامت کرده و مالکیت تبلیغ و توزیع این غذا را در انحصار یک شخص قرار داده است.
در بخشی از نامه اعتراضی، با تاکید بر اینکه اداره مالکیت صنعتی با ثبت نام غذای اکبرجوجه در قالب علامت تجاری، عملاً دیگر رستورانداران را از تبلیغ و طبخ این غذای محلی منع کرده و توزیع غذای فوق را منحصراً در اختیار یک شخص قرار داده، بیان شده است: اگر رستورانداری غذای اکبر جوجه را تبلیغ یا توزیع کند، مالک این علامت قانوناً حق داشته علیه وی شکایت و کلیه تبلیغاتی که نام اکبر جوجه در آن ذکر شده را جمعآوری و امحا کند، در حالیکه حق طبیعی هر رستورانداری است که غذاهای مورد عرضه را به صور مختلف تبلیغ کند که متاسفانه مالک این علامت با حق قانونی ایجاد شده برای وی، علیه رستوراندارانی که بدون اجازه اقدام به تبلیغ غذای اکبرجوجه کنند به شدت برخورد میکند.
رستورانداران در پایان این نامه، انحصاری کردن نام این غذای محلی را بر خلاف رویه مرسوم و اصل رقابت آزاد دانستهاند و از مراجع ذیصلاح خواستار رسیدگی به این معضل شدهاند.
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سعیده لعلی، مدیر کتابخانه مرکزی سازمان صداوسیما از ویژگیهای منحصر بهفرد این مکان فرهنگی برای ما گفته است
سفیر ایران در لبنان در گفتوگوی اختصاصی با روزنامه «جامجم» از پیامهای مراسم با شکوه بیروت میگوید
به بهانه نمایشگاه «مشق دل» در گالری صداوسیما
در گفتوگوی «جامجم» با یک مشاور خانواده مطرح شد
غذای محلی نیست كه
مثل سوهان حاج حسین وپسران در قم
كه متاسفانه همه كپی و مدعی شدند