به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر علی عسکری در نشست سراسری مدیران صداوسیما، ضمن تبیین راهبرد و برنامه های رسانه ملی در انتخابات 96، تاکید کرد: تبیین منشور رسانه ملی در انتخابات 96فراهم کردن عدالت رسانه ای برای نامزدهای انتخاباتی، رعایت اصل بی طرفی، ترویج رعایت اخلاق انتخاباتی از جانب جریان های سیاسی و مردم و کاندیداها، ایجاد زمینه برای رقابت برنامه محور بجای شکل گیری دوقطبی ها یا چند قطبی های کاذب، ایجاد فضای عقلانی و قانونی انتخاباتی بجای فضای احساسی و غیر قانونی و اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع اقدامات مجریان و ناظران انتخابات و اخبار انتخاباتی، جلب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، آگاهی و بصیرت بخشی به جامعه برای انتخاب اصلح در دستور کار رسانه ملی قرار دارد.
رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به شرایط داخلی ، منطقه ای و بین المللی گفت: با در نظر گرفتن همه مسائل، متغیرهای متعددی در انتخابات تاثیر گذار هستند که صدا و سیما باید ضمن لحاظ کردن همه این متغیرها ، و تلاش برای ایجاد فضایی آرام و منطقی ، باید برنامه ریزی دقیق برای مقابله با تبلیغات سوء و مسموم شبکه های ماهواره ای معاند و جریان های رسانه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ارتباطی داشته باشد.
آقای علی عسکری رعایت قانون و چارچوب های قانونی انتخابات در همه مراحل آن را اولویت اصلی رسانه ملی دانست و خاطر نشان کرد: قانون و قانون گرایی باید تنها مبنا و مرجع فعالیت های انتخاباتی جریان های سیاسی و کاندیداها ، چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن باشد و رسانه ملی فقط قانون را ملاک برنامه های انتخاباتی و تعامل با جریان های سیاسی و کاندیداها، می داند.
رییس رسانه ملی رعایت حریم خصوصی افراد ، رعایت حرمت مدیران و مسئولان کشور ، حفظ امنیت روانی جامعه، حفظ و تقویت انسجام و همگرایی ملی ، رعایت امنیت و منافع و مصالح ملی ، و رعایت جایگاه قومیت ها و مذاهب مختلف را از دیگر نکات مورد اهتمام رسانه ملی در انتخابات اردیبهشت ماه برشمرد و درخصوص برنامه های انتخاباتی افزود : برنامه های انتخاباتی صدا و سیما در شش مرحله طراحی شده که برنامه های تبیینی انتخابات از 24 بهمن آغاز شده است و تا هشتم فروردین ادامه خواهد یافت و بعد از آن برنامه های تبلیغی و فراخوان آغاز خواهند شد.
دکتر علی عسکری با اشاره به برگزاری مناظره های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد : مناظره های انتخاباتی با هدف گفتگو و بحث منطقی و صریح و شفاف ، ابهام زدایی ، افزایش اعتماد عمومی ، و آگاهی بخشی به مردم برای انتخاب اصلح برگزار می شوند.
رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به برنامه ریزی منسجم صداوسیما برای آگاهی رسانی به مردم و امید آفرینی در جامعه ،گفت : در مدت 20 روز تبلیغات برای هر یک از نامزدها، هزار و 210 دقیقه فرصت تبلیغ در شبکه های صدا و سیما در نظر گرفته شده است.
دکتر علی عسکری انتخابات شکوهمند آینده را از ابزارهای رشد جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: باید مراقبت باشیم که در انتخابات آینده فعال و جهادی عمل کنیم.
رئیس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد موفق رسانه ملی در حدود یک سال گذشته، افزود: انعکاس برنامه های مرتبط با ایام محرم و اربعین ، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، فاجعه پلاسکو و ایام الله دهه فجر و راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن از جمله عملکرد درخشان رسانه ملی در سال 95 است که برغم برخی محدودیت ها با روحیه جهادی و غیرت مندانه کارکنان رسانه ملی محقق شد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت