به گزارش جام جم آنلاین، نادر منصور کیایی در گفتوگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس باید دانش آموزان معتاد را از مدرسه اخراج کنند؟ و در کل مدرسه چه کاری باید انجام دهد؟»، اظهار داشت: برنامه مشترکی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان بهزیستی کشور از سال تحصیلی 93-1392، در سطح استانها، مناطق و مدارس کشور آغاز شده است.
وی افزود: بر این اساس، دانشآموزان در معرض خطر و یا دانشآموزانی که دچار اختلال مصرف مواد هستند، شناسایی شده و ضمن ارائه خدمات مداخله مختصر آموزش و توانمندسازی در مدرسه، در صورت نیاز جهت درمان و حمایتهای اجتماعی به دستگاههای همکار معرفی میشوند.
کیایی با تأکید بر اینکه هیچ دانشآموز دارای اختلال مصرف مواد از مدرسه اخراج نمیشود، خاطرنشان کرد: در این زمینه به صورت فعال کوشش میشود تا دانشآموزان در معرض خطر شناسایی و درمان شده و خدمات مددکاری به آنها ارائه شود.
وی افزود: این موضوع در قالب بخشنامهها و دستورالعملهایی به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شده و کارگاههای متعددی در این زمینه برگزار شده است که در نتیجه این اقدامات دانشآموزان مورد نظر شناسایی شده و خدمات مورد نیاز درمان و مددکاری به آنها ارائه شده است.
مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه در حادثه ساختمان پلاسکو را شاهد بودیم و موج تصویربرداری با تلفن همراه زیاد بود، آیا آموزش و پرورش در خصوص فرهنگسازی شیوه استفاده صحیح از تلفن همراه در مدارس فعالیتهایی انجام میدهد و یا داده است؟»، گفت: آموزش و پرورش هم در قالب کتابهای درسی دانشآموزان و هم در قالب طرحها و پروژههای آموزشی و فرهنگی، موضوع آموزش و فرهنگسازی در زمینه استفاده صحیح از تلفن همراه و نیز رسانهها و شبکههای اجتماعی را پیگیری میکند.
کیایی ادامه داد: دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی نیز در قالب جشنواره نوجوان سالم و سایر فعالیتهای فرهنگی، همچنین از طریق کارگاههای آموزشی برای والدین، این موضوع را در دستور کار دارد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت