به گزارش جامجم آنلاین به نقل از تک شات، مطابق با گزارش جدید شرکت Strategy Analytics، اپل اکنون موفق ترین شرکت در عرصه محصولات پوشیدنی است. در بازه زمانی سه ماهه ژانویه تا مارس، فروش جهانی پوشیدنی ها با رشد 21 درصدی از 18 میلیون در سال گذشته به 22 میلیون دستگاه رسیده است. اپل توانسته در همین بازه زمانی فروش جهانی اپل واچ های خود را با رشد 59 درصدی از 2.2 میلیون نسخه به 3.5 میلیون نسخه افزایش دهد.
در پایان این بازه سه ماهه، سهم اپل از بازار جهانی محصولات پوشیدنی به 15.9 درصد رسیده است، که در مقایسه با اولین سه ماهه سال گذشته میلادی با رشد 12.1 درصدی همراه بوده است. به این ترتیب اپل از چهارم شرکت پر فروش محصولات پوشیدنی اکنون به صدر این فهرست صعود کرده است
از سوی دیگر فروش محصولات فیت بیت با کاهش 36 درصدی همراه بوده و از 4.5 میلیون دستگاه اکنون به 2.9 میلیون رسیده است. این کاهش چمشگیر موجب شده که سهم فیت بیت از بازار جهانی پوشیدنی ها از 24.7 درصد به 13.2 درصد سقوط کند و جایگاه این شرکت از صدر جدول به رتبه سوم نزول کند.
جایگاه دومین شرکت پر فروش محصولات پوشیدنی به شیائومی تعلق دارد، دستبند ارزان قیمت Mi Band این شرکت به تنهایی 15.5 درصد از کل بازار محصولات پوشیدنی در اولین سه ماهه سال جاری میلادی را تشکیل می دهد.
پوشیدنی های شیائومی قابلیت های محدودی دارند اما مزیت رقابتی اصلی آنها قیمت پایین است. شیائومی در این بازه زمانی 3.4 میلیون پوشیدنی فروخته است، که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته با کاهش 10.5 درصدی همراه بوده است.
نتایج این تحقیق نشان می دهد که نسل دوم اپل واچ فروش خوبی در ایالات متحده و بریتانیا داشته است که این فروش خوب نتیجه طراحی ظاهری زیبا و سیاست های بازاریابی اپل بوده است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد