کلیک - بازی

بازی
پرتره‌ای از بازیکن ایرانی

پرتره‌ای از بازیکن ایرانی

۲۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۱

یک انقلاب خاموش در اتاق‌های نشیمن، وسایل نقلیه عمومی و اوقات‌فراغت میلیون‌ها ایرانی در جریان است؛ انقلابی که نه با شعار، بلکه با صدای کلیک‌ها و لمس صفحات نمایشگر هدایت می‌شود.

همگرایی صنعت برای ارتقا و رقابت

همگرایی صنعت برای ارتقا و رقابت

۲۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۲

صنعت بازی‌های ویدئویی ایران درآستانه برگزاری یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خود با عنوان «هفته بازی؛ هفت‌خوان» قرار دارد. این رویداد ملی که با شعار «از چالش تا افتخار؛ هفت‌خوان بازی» طراحی شده، با هدف ایجاد یک پلتفرم جامع برای گردهمایی بازی‌سازان، بازیکنان، سرمایه‌گذاران و نهادهای مرتبط، در بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بازی ایرانی ،غریبه در بازار داخلی

بازی ایرانی ،غریبه در بازار داخلی

۲۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۰

صنعت بازی‌های ویدئویی در ایران با عبور از مرزهای سرگرمی، به یک حوزه اقتصادی قدرتمند با گردش مالی مستقیم ۷۰هزار میلیارد تومانی  تبدیل شده است. گزارش‌ها و پیمایش‌های ملی انجام‌شده توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ابعاد جدیدی از هزینه‌کرد و عادات مصرف بازیکنان ایرانی را آشکار می‌سازد که نشان‌دهنده رشد چشمگیر این صنعت، به‌ویژه در حوزه سخت‌افزار است.این آمار که صرفا به هزینه‌کرد مستقیم خانواده‌ها برای خریدبازی‌ها وتجهیزات مرتبط اختصاص دارد،هزینه‌های زیرساختی را در بر نمی‌گیرد و نشان از ظرفیت بالای اقتصادی این حوزه فرهنگی دارد.

پدیده بازی کردن

پدیده بازی کردن

۲۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۶

صنعت بازی اکنون از سینما و موسیقی باارزش‌تر است. زیرا امروزه گیم‌ها دیگر فقط تفریح نوجوانان و یک ابزار سرگرمی نیستند‌ بلکه به پدیده‌ای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده‌اند که نقش عمیقی در شکل‌دهی به هویت فردی و جمعی ایفا می‌کنند. بازی‌ها به ابزارهای مؤثر یادگیری تبدیل شده‌اند و می‌توانند مهارت‌هایی مانند حل مسأله، تفکر سیستمی و کار گروهی را تقویت کنند.

بازی‌های موبایلی در کمین کودکان

بازی‌های موبایلی در کمین کودکان

۲۰ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۰

بازی و سرگرمی همواره نقشی کلیدی در پرورش خلاقیت، اعتمادبه‌نفس و هوش هیجانی کودکان و نوجوانان داشته و بازی‌های فکری و گروهی، ذهن را به چالش کشیده و مهارت‌هایی نظیر کار تیمی،حل مساله و تقویت روابط اجتماعی را در کودکان و نوجوانان پرورش می‌دهد.

جهان در تسخیر بازی‌ها

جهان در تسخیر بازی‌ها

۰۶ مهر ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۲

​​​​​​​صنعت بازی‌های رایانه‌ای، که دیگر صرفا یک سرگرمی نیست، به یکی از تاثیرگذارترین و سودآورترین عرصه‌های اقتصاد دیجیتال جهانی بدل شده است. این صنعت با گردش مالی صدها میلیارد دلاری، نه‌تنها به‌عنوان یک موتور اقتصادی عمل می‌کند، بلکه به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای صدور فرهنگ، شکل‌دهی به هویت نسل جوان و روایت‌گری از وقایع تاریخی و معاصر، نقشی استراتژیک ایفا می‌کند. این گزارش با رویکردی تحلیلی، به بررسی دینامیک بازار جهانی و جایگاه ویژه بازار ایران در این منظومه پیچیده می‌پردازد.

جنگ الگوریتم‌ها

جنگ الگوریتم‌ها

۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۹

هوش مصنوعی، پدیده نوظهور و انقلابی عصر دیجیتال، مانند هر ابزار قدرتمند دیگری، دارای کاربری‌های چندگانه است. این فناوری که می‌تواند در پزشکی، صنعت و آموزش تحول‌آفرین باشد، در سال‌های اخیر وجه دیگری از خود را در میدان‌های نبرد به نمایش گذاشته و به یک سلاح استراتژیک و بازیگر خاموش در جنگ‌های مدرن، از‌جمله جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بدل شده است.

۵۲۵ بازی خطرناک

۵۲۵ بازی خطرناک

۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱

شاید هیچ‌گاه تصور نکنید بازی سرگرم‌کننده‌ای که ساعت‌ها وقت شما و فرزندتان را پر می‌کند، ابزاری در دست رژیم صهیونیستی برای نفوذفرهنگی، جاسوسی اطلاعاتی وکسب درآمد ازجیب ایرانیان است.

مخاطب شناسی؛ حلقه مفقوده بازی‌سازان ایران

مخاطب شناسی؛ حلقه مفقوده بازی‌سازان ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۶

مخاطب‌شناسی برای بازی‌سازان ایرانی، نه یک مزیت بلکه یک ضرورت است. شناخت دقیق مخاطبان برای بازی‌سازان ایرانی در بازاری که همزمان با پتانسیل‌های داخلی و چالش‌های جهانی دست و پنجه نرم می‌کنند،  کلید موفقیت و بقاست. این شناخت باید شامل درک عمیق از ویژگی‌های دموگرافیک، روان‌شناختی، فرهنگی و رفتاری بازیکنان ایرانی باشد و تفاوت‌های آنها با مخاطبان جهانی را در نظر بگیرد.

روان‌شناسی؛ کلید موفقیت بازی‌سازان ایرانی

روان‌شناسی؛ کلید موفقیت بازی‌سازان ایرانی

۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۱

در صنعت بازی‌سازی ایران که با وجود چالش‌ها، پتانسیل‌های فراوانی دارد، درک عمیق روان‌شناسی بازیکنان از اهمیت حیاتی برخوردار است. بازی‌سازان ایرانی برای خلق آثاری که نه‌تنها در بازار داخلی موفق باشند، بلکه بتوانند در عرصه جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشند، باید فراتر از جنبه‌های فنی و هنری، به ذهن و احساسات مخاطب بپردازند. روان‌شناسی به آنها کمک می‌کند مکانیزم‌هایی طراحی کنند که بازیکنان ایرانی را به طور مؤثر درگیر کرده و تجربیاتی معنادار و به‌یاد‌ماندنی برای‌شان رقم بزند.

نیازمندی ها