تلویزیون در سالهای گذشته نشان داده که موفق شده برای سلایق مختلف برنامههای پرمخاطبی بسازد. سازوکاری هم که گاه برای این منظور استفاده کرده کاملا بهروز است.
به همین دلیل ساختار برنامهها از روندی یکخطی و کسلکننده پیروی نمیکنند و با اینکه شمایل برنامه تا حدود زیادی برای مخاطب شناخته شده است، اما فراز و فرودها و تغییرات پی در پی، به یکی از شاخصههای جذابیت در این نوع برنامهها تبدیل شده است.
فصل تابستان فرصت خوبی است که تلویزیون بیش از پیش این وجه از برنامههایش را پررنگ کند. گرچه بنا به سنت، معمولا تلویزیون مجموعهای از برنامهها را با رویکرد تفریحی برای این ایام تدارک میبیند که برخی از آنها هم در مواجهه با مخاطب حسابی به چشم آمدهاند، اما هنوز در این حوزه ظرفیت هایی وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها برنامههای جذاب و متفاوتی را روانه آنتن کرد.
تجربههای موفقی چون «خندوانه»، «دورهمی» و «کودک شو» میتوانند برای ساخت برنامههای مفرح و جذاب الگوی وطنی مناسبی باشند.
ویژگی همه این برنامهها این است که مشخصا برای ذائقه مخاطب در گوشه و کنار کشور تدارک دیده شدهاند و به همین دلیل اولویت آنها بجز محتوا و پیام بر جذابیت و پرکشش بودن آن گذاشته شده است.
ساخت برنامههایی که چنین ویژگیهایی داشته باشند هر مخاطبی را پای گیرندهها خواهد نشاند. سازندگان برنامههای مفرح شبکههای مختلف با نگاهی به الگوهای موفق وطنی میتوانند سهم عمدهای در جذب مخاطب داشته باشند.
مهدی غلامحیدری - دبیر قاب کوچک جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد