حمایت از صنایع کوچک، هدف «ایران‌کالا»

شبکه ایران با چند هدف راه‌اندازی شده که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این اهداف، حمایت از صنایع کوچک و متوسط است و به این منظور تولید برنامه در قالب‌‌های مختلف ترکیبی، نمایشی مستند و انیمیشن را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۰۷
حمایت از صنایع کوچک، هدف «ایران‌کالا»

طبیعی است که دستیابی به تمام اهداف این شبکه در چارچوب اصلی و کلی اقتصاد مقاومتی تعریف شده و رویکرد این شبکه تبلیغی است؛ به عبارتی قرار است تولیدات با‌کیفیت کشورمان را که محصول صنایع کوچک و متوسط هستند با صدای بلند فریاد بزنیم.

گرچه به نظر می‌رسد شبکه ایران‌کالا یک شبکه اقتصادی است و فعالیت‌هایش به همین حوزه محدود می‌شود،اما در واقع این شبکه بیشتر از هر چیز یک شبکه فرهنگی اجتماعی محسوب می‌شود و هدفش تبلیغاتی است که در شکل مواجهه مخاطبان با کالای ایرانی تاثیر بگذارد؛ این شبکه قصد دارد در زمینه خرید و استفاده از کالای ایرانی فرهنگسازی‌ کند.

تولیدکنندگان ایرانی که بخش قابل توجهی از آنها در صنایع کوچک و متوسط مشغول به کار هستند، به معرفی و حمایت نیاز دارند و این حمایت به دو شیوه صورت خواهد گرفت؛ یکی معرفی تولیدات این صنایع و تبلیغی که مخاطب را به استفاده از این محصولات تشویق کند و دیگری ارتقای جایگاه و محصولات ایرانی است. برنامه‌های ایران کالا به سمتی پیش خواهد رفت که صاحبان صنایع و تولیدکنندگان به عنوان بخشی از مخاطبان ما، مطلع و متقاعد شوند که اگر قرار است محصولاتشان جایگاهی در افکار عمومی داشته باشد و مورد استقبال قرار گیرد، باید به سمت استانداردهای بین‌المللی پیش برود، کیفیت محصولاتشان را ارتقا بدهند و در این زمینه حتما ترغیب و تشویق خواهند شد.

در راستای سیاست‌های ذکر شده، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ایران کالا، معرفی نشان‌ها یا برندهای تجاری موفق ایرانی است. این نشان‌ها و برندها در شبکه ایران‌کالا معرفی خواهد شد و ضمن معرفی و تبلیغ آنها، سایر خدمات، سرویس‌ها و امکاناتی را که برند نشده‌اند، مورد حمایت قرار می‌دهیم تا زیر چتر یکی از نشان‌های تجاری موفق کشورمان قرار بگیرند.

شبکه ایران‌کالا علاوه بر تبلیغ و معرفی محصولات و تولیدات ایرانی، در راستای اشتغال‌زایی نیز برنامه‌هایی دارد و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سیاست‌گذاری‌های این شبکه، طی یک سال رسانه ملی با محوریت شبکه ایران‌کالا موفق خواهد شد که پویش قابل توجهی در افکار عمومی به منظور پشتیبانی از تولید ملی، راه‌اندازی کند و در این زمینه جریان‌ساز باشد که به طور طبیعی این امر موجب رشد تولید ایرانی و اشتغال‌زایی خواهد شد.

یکی از اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال و آموزش، قراردادی است که بین شبکه ایران کالا و مجتمع فنی‌تهران به امضا رسیده و بر اساس آن از تجربیات و سوابق این مجتمع برای تولید برنامه‌های آموزشی استفاده می‌شود. به منظور ایجاد اشتغال نیز ساخت برنامه‌هایی را با مشارکت صندوق کارآفرینی تدارک دیده‌ایم و از دانش و تجربه‌ متخصصان و کارشناسان این صندوق برای راهنمایی و کمک به کارآفرینان و علاقه‌مندان به کارآفرینی بهره می‌گیریم. در این شبکه افرادی که امکان سرمایه‌گذاری‌های محدود دارند، اما دانش و اطلاعات کافی برای انجامش ندارند، مخاطب برنامه‌هایی خواهند بود که اطلاعات و دانش لازم در این باره را در اختیارشان قرار می‌دهد. این دسته از برنامه‌های شبکه ایران کالا به صاحبان سرمایه‌های خرد، کمک می‌کند که مسیر درست سرمایه‌گذاری را پیدا کنند، به جمع کارآفرینان بپیوندند و راه‌های رسیدن به موفقیت‌ها را بشناسند.

دکتر اردشیر زابلی‌زاده - مدیر شبکه ایران‌کالا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها