
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
نیازی نیست تا تیم اجرایی کسبوکارها کاری فوق تخصصی انجام دهند و یا تواناییهای خارقالعادهای در بازاریابی داشته باشند. میتوان از راهکارهای آزموده شده که در زیر اشاره میشود، برای افزایش فروش بهره جست:
زمانی که مشتریان شما، ازآنچه انتظار دارند، خدمات بیشتری دریافت کنند و از دریافت آنجا بخورند، قطعاً با نزدیکانشان در رابطه با این تجربه صحبت میکنند و برای شما مشتریان جدیدی خلق میکنند. آگاه باشید که حتی اگر شما فروشنده محصول هم باشید، خریداران دیگر صرفاً محصول نمیخرند، زیرا این روزها، فروشنده متنوع و زیاد است، خریداران به دنبال خدمات برتر در هنگام فروش هستند. پس، از این نکته غافل نشوید که شما همواره یک خدمت فروش خواهید بود.
این روزها افراد زیادی نیستند که در ایران برای آموزش بیشتر مطالعه کنند. یکی از رویدادهای جدید، آموزشهای صوتی و یا تصویری در شبکههای اجتماعی است. شاید دیگر دوره آموزش بر اساس کتاب و مقاله، در حال گذار باشد و لازم است اگر ازنظر توان فنی و زمانی این امکان را دارید، حتماً این روش را امتحان کنید. خصوصیت این اتفاق اینجاست که این دسته از محتواها، تعداد پخش شدن بیشتری نسبت به سبک قدیمی محتواها هستند و سرعت شهرت شما را بیشتر میکند.
هرچند که تأثیر محتوای متنی در کسبوکار، موضوعی انکارناپذیر است!
برای خریداران، مهم است که پیش از خرید، بتوانند سؤالاتشان را از یک مرجع بپرسند. اگر بتوانید امکانی را فراهم کنید که مشتریان آزادانه با شما در ارتباط باشند و سؤالاتشان را بپرسند، بهعنوان یک مرجع برای حل مشکلات شناخته میشوید و احتمال رجوع مشتریان جدید و البته افزایش نرخ خرید را بالا خواهد برد. چت آنلاین در وبسایت، میتواند ابزار خوبی برای این موضوع باشد.
سرنخ یا بهاصطلاح لید، به شما کمک میکند بتوانید سهم بیشتری را از مشتریانی که با آشنا میشوند را فعال کنید و با آنها در ارتباط باشید. افزایش لید، با نسبتی معین میتواند در سودآوری مستقیم کسبوکار مؤثر باشد. برای این کار میتوان از سیستمهای پیامکی منظم، ایمیل مارکتینگ و ابزارهای مشابهی بهره برد.
هر کسبوکار، تعهد خاصی دارد. از انواع تضمین کیفی تا تعهداتی که درباره نحوه کارکرد محصول اعلام میشود، همگی تعهداتی هستند که صاحبان کسبوکار در ضمن شعارها در وبسایت، نرمافزارهای موبایلی و یا تبلیغات ارائه میکنند. مشتریان تنها در شرایطی به برند وابسته و متعهد میمانند که مطمئن شوند کسبوکار نیز بر تعهداتش در زمینههای مختلف پایبند است.
عامل اصلی پیش روی کسبوکارتان را فراموش نکنید و هیچگاه متفاوت از چیزی که هستید و به آن شهرت دارید، عمل نکنید. زیرا این رویه میتواند بهشدت نسبت در اعتماد مشتریان به کسبوکار مؤثر باشد.
منصور کیارش – مشاور بازاریابی و برندینگ
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد