تاکسی پرنده ایر اسپیس ایکس معرفی شد؛ تحولی بزرگ در سیستم حمل و نقل + عکس

تاکسی پرنده ایر اسپیس ایکس (AirSpaceX) با نام “Mobi-One” در نمایشگاه خودرو دیترویت 2018، چشم‌اندازی از آینده و سرویس‌های تاکسی هوایی را برای علاقه‌مندان ترسیم کرد.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۵۰
تاکسی پرنده ایر اسپیس ایکس معرفی شد؛ تحولی بزرگ در سیستم حمل و نقل + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گجت نیوز، Mobi-One هواپیمای عمودپرواز الکتریکی با بال چرخان شرکت ایر اسپیس ایکس (زیرمجموعه کمپانی Detroit Aircraft Corporation) است که نسخه کوچک آن در نمایشگاه دیترویت پیش روی بازدیدکنندگان قرار گرفت. این وسیله نقلیه جدید می‌تواند بار و مسافر را با حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت (250 مایل بر ساعت) حمل کند.

به گفته سازندگان، سالانه مبلغی در حدود 300 میلیارد دلار از سوخت و بهره‌وری بابت ترافیک و دیگر تاخیرها تنها در کشور آمریکا در حال هدر رفتن است. همچنین رانندگان شهری سالانه 42 ساعت از زمان خود را در ترافیک از دست داده و در همین حال، 38 میلیارد پوند (17 میلیارد کیلوگرم) از گاز کربن را نیز در هوا منتشر می‌کنند.

تاکسی هوایی Mobi-One، رفت و آمدهای نقطه به نقطه را به عنوان جایگزینی سریع و پاک برای خودروهای شخصی و سفرهای جاده‌ای که به “تکنیک‌های تولید انبوه و طراحی بی‌حاصل خودروها (و متکی به سوخت)” وابسته هستند، هدف قرار داده است تا تولید آن نیز مقرون به صرفه باشد.

تاکسی پرنده ایر اسپیس ایکس از چهار موتور الکتریکی که روی بال‌های آن قرار گرفته، استفاده می‌کند که در نتیجه آن، به ادعای سازندگان، سرعت این وسیله نقلیه بیشتر از یک بالگرد خواهد شد. این محصول جدید به گونه‌ای طراحی شده که قادر خواهد بود 2 تا 4 مسافر یا باری با وزن 200 کیلوگرم (440 پوند) را با سرعت 241 کیلومتر بر ساعت (150 مایل بر ساعت) در مسافت 104 کیلومتر (65 مایل) حمل کند.

در کنار سیستم پرواز کمکی / مستقل، تاکسی هوایی ایر اسپیس ایکس با دسترسی به اینترنت پرسرعت، سیستم اجتناب از برخورد با موانع V2X و پیام‌های ایمنی توسعه پیدا خواهد کرد. سوای از سرویس‌های حمل مسافر و بار، از این هواپیمای عمودپرواز می‌توان برای تخلیه پزشکی یا مصدومین؛ هوش، نظارت و شناسایی (ISR) و پروازهای تحقیقاتی نیز استفاده کرد.

محصول پیش رو در تعامل با کامیلو پاردو (Camilo Pardo)، رییس طراحی فورد جی تی در سال‌های 2005 و 2006، توسعه پیدا کرده است. تکمیل کردن سیستم‌های مهندسی هواپیما هنوز اصلی‌ترین تمرکز سازندگان است، اما مدیران امیدوارند به زودی یک نسخه از مدل نهایی را برای صدور گواهینامه توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا (US FAA) آماده کنند.

JP Yorro، مدیر ارشد بازرگانی شرکت ایر اسپیس ایکس در رابطه با این محصول جدید گفت:

مقصود ما با هدف قرار دادن زیرساخت‌های فعلی، توسعه و تولید 2 هزار و 500 هواپیما و به‌کارگیری آنها در 50 مورد از بزرگ‌ترین شهرهای کشور تا سال 2026 است. برنامه توسعه Mobi-One به سرمایه زیادی نیاز دارد، اما حمل و نقل هوایی به عنوان یک سرویس، میلیاردها دلار را برای اقتصاد به وجود خواهد آورد. ما مجموعه‌ای وسیع از گزینه‌های مالی را در نظر گرفته‌ایم که شامل مواردی همچون سرمایه‌گذاری و تقسیم سود می‌شود.

-

-

-

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها