به گزارش جام جم آنلاین، عزتالله ضرغامی در کانال تلگرامی خود با اشاره به نام گذاری سال 97 به سال حمایت از تولید ملی توسط رهبر انقلاب در این خصوص نوشت:
سال نو مبارک! ایام رجب مبارک! صدسال به این سال ها!
سر کوچه ما به تازگی، نانوایی سنگکی باز شده اجمالاً برای من و خانواده اتفاق بزرگی است!
چند قدم پیاده میرویم و نان برشته تازه میگیریم. این خیلی خوب است. همیشه جزئیات زندگی زیباست! این را فراموش نکنید!
آقا محمود صاحب نانوائی من را شناخت و گفت که فالوور اینستاگرام من است و پستها را مرتباً تعقیب میکند! همکارش هم این عکس را انداخت. آن را در صفحه اینستاگرامش گذاشت و مرا «تگ» کرد ! جل الخالق ! شاطر محله، یه پا «مجازی کار» ! است. نان اش هم خوب بود.
نان سنگک یک «کالای ایرانی» به تمام معنی و بدون رقیب است.
یعنی اگر هزار جور نان خارجی هم وارد شود باز جای سنگک را نمی گیرد.
مشکل ما در تقویت و حمایت از کالای ایرانی «کیفیت» محصول است. رهبری عزیز در سخنرانی اخیرشان اجمالاً به این مسئله اشاره کردند ولی فرصت تبیین بیشتر نداشتند.
متاسفانه بخشی از تولیدکنندگان ما علاقهمندند که کالای خود را با حداقل کیفیت روانه بازار کنند و از رانت «تحدید رقابت» و یا حمایت های عمومی دولت، ثروت اندوزی کنند.
تولید کننده باید عاشق مشتری باشد. همه سلایق را در مدل و طرح و رنگ و کاربری و اندازه و قیمت در هر کالایی رعایت کند و مطالبات مشتری را هم به جان بخرد که متاسفانه نوعا اینجور نیست.
باید کسانی را که جنس ارزان تر و با کیفیت تر و متنوع تر خارجی را به داخلی ترجیح می دهند درک کرد. به ویژه که قدرت خرید مردم در شرایط امروز پایین است.
نیاز به «نهضت ارتقای کیفیت» در تولیدات داخلی داریم. اگر این درست شد، خود به خود مردم به مصرف کالای ایرانی راغب تر می شوند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد