به گزارش جام جم آنلاین، اکنون روزانه بیش از ۳ میلیون مسافر در سیستم حمل و نقل عمومی از کارت بلیتهای الکترونیک استفاده میکنند.
بر اساس این گزارش، تعداد کارتهای فعال و مورد استفاده مردم به بیش از ۱۲ میلیون کارت میرسد. همچنین روزانه به طور میانگین در حدود ۲۰۰ هزار بلیت دوبعدی (QR) به شهروندانی که مایل به استفاده از کارت بلیتها نیستند نیز به فروش رسیده و مورد استفاده قرار میگیرد.
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از سال ۸۹ «کارت بلیت الکترونیک شهر تهران» را با هدف توسعه ارائه خدمات پرداخت در سیستم حمل و نقل عمومی شهر، ارائه کرده و تاکنون مسئولیت پردازش تراکنشها را بر عهده دارد.
وجود ساز و کارهای نوین در استفاده از کارت بلیتهای الکترونیک موجب افزایش سرعت و دقت در پرداخت هزینهها و برنامهریزی برای خدمات، حسابرسی مالی ذینفعان و ارائهکنندگان خدمات با شفافیت و سرعت بالاست.
این سازمان همچنین از ابتدای راهاندازی پروژه بلیت الکترونیک، ارائه انواع خدمات روی این کارتها و پشتیبانی آن، راهاندازی سامانه بلیت الکترونیک و در نهایت پایش اجرای تمامی فرایندهای مربوط بلیت الکترونیک را بر عهده داشته است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد