به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، سید نواب حسینی منش با اشاره به بخشنامه معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران مبنی بر ممنوعیت تردد اتوبوسهای دودزا و فاقد معاینه فنی، اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه اتوبوسهای شرکت واحد اتوبوسرانی نیز باید به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کنند.
وی افزود: تنها نیمی از 4 هزار اتوبوس فعال شرکت واحد که بیشتر بی.آر.تی هستند، به مراکز معاینه فنی تهران و تعداد زیادی از اتوبوسهای فرسوده به مراکز اقماری اطراف تهران مراجعه میکنند که بر اساس این بخشنامه اتوبوسهای شرکت واحد اتوبوسرانی ملزم شدند که تنها به دو مرکز معاینه فنی تهران مراجعه کنند.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه از این پس آلایندگی تمام اتوبوسها با یک خط کش و معیار سنجش میشود، عنوان کرد: میزان مردودی اتوبوسها در مراکز معاینه فنی تهران 20 درصد است، اما پیشبینی میشود با مراجعه اتوبوسهای فرسوده به این مراکز، میزان مردودیها افزایش یابد.
وی ادامه داد: در بازه زمانی سهماهه تعیینشده تمام ظرفیت و تلاش خود را به کار میبندیم؛ چراکه نیروها ظرفیت دارند که با افزایش مراجعه بهصورت دو شیفت خدماترسانی کنند تا بتوانیم با سختگیری بیشتر اجازه فعالیت را به خودروهای سالمتر بدهیم.
لازم به ذکر است که معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران با صدور بخشنامهای مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرده است که تمامی اتوبوسهای عمومی و خصوصی وابسته به این شرکت در اسرع وقت بهصورت ضربتی مورد بازدید و معاینه فنی قرار گیرند.
بر اساس این بخشنامه از ابتدای مهرماه 1397 از تردد همه اتوبوسهای فاقد معاینه فنی معتبر جلوگیری خواهد شد. همچنین حداقل 10 درصد از ناوگان شرکتهای خصوصی و 50 درصد از اتوبوسهای بی آر تی، قبل از مهرماه باید به فیلتر دوده مجهز شده باشند.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد