به گزارش جام جم آنلاین، حجتالاسلام والمسلمین حسن آقانظری، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد این باور در مصرف کننده که کالای داخلی چیزی کمتر از کالای خارجی ندارد، تشریح کرد: همه کالاها اعم از واسطه ای و مصرفی باید از طرف تولید کننده با کیفیت تولید شود تا این باور تدریجا تغییر کند.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر بخواهیم وابستگی ما به خارج کمتر شود، بایستی تولید داخلی خود راشکوفا کنیم گفت: رشد تولید داخلی در کالاها، در درجه اول به عهده خود مردم با مصرف کالای داخلی است.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: شرط این اتفاق این است که تولید کننده به کالای خود کیفیت ببخشد تا اعتقاد اشتباه عموم را تغییر داده و نظر مردم را به تولیدات خود جلب نماید.
وی جلب اعتماد سرمایهگذاران را عاملی مهم در تولید کالای داخلی توصیف کرد و افزود: از سوی دیگر در بین سرمایهگذارانی که قصد تولید کالای ایرانی را دارند، بایستی این باور را ایجاد کرد که در صورت ادامه فعالیت، با رکود مواجه نخواهند شد تا بتوان اعتمادی برای سرمایهگذاران به وجود آورد.
وی با اشاره به اینکه در این خصوص رسانه های جمعی نقش پررنگی دارند، گفت: امروز یکی از وظیفه های سنگین رسانه ها تبلیغ پررنگ کالای ایرانی است.
آقا نظری ضمن ابراز امیدواری برای برخی برنامه های تبلیغاتی در قالب پیام بازرگانی صدا و سیما تاکید کرد: رسانه صداو سیما در تبلیغ شرکت های تولید کننده ایرانی بسیار تاثیر گذار است.
وی، با انتقاد به برخی از فیلم ها و مسابقات صدا وسیما گفت: این بخش از صداوسیما نه تنها نتوانسته در فیلم های خود حمایت از کالای داخلی را ترویج دهد بلکه فعالیت هایی در جهت عکس ترویج این کالاها انجام داده است.
آقانظری در ادامه افزود: کالاهای مشابه را که در داخل تولید می شود باید توسط رسانه های جمعی، مورد اطلاع رسانی قرارگیرد و مزیت های آن عنوان شود.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید تولید کنندگان را در راه اندازی نمایشگاه ها ترغیب نماییم، عنوان کرد: این نمایشگاه به صورت پیوسته و در زمان مناسب بایستی برگزار شود.
آقانظری تاکید کرد اگر تولید کننده محصول خود را کیفیت بخشد، قطعا در آینده قادربه صادرات آن نیز می شود.
وی با اشاره بر اینکه اشتغال اینترنتی می تواند در رشد کالای ایرانی موثر باشد، گفت: از آنجایی که نیروی تحصیلکرده جامعه کم کم دارند به شرکت های دانش بنیان و فضای مجازی سوق پیدامی کنند، فرصتی طلایی برای معرفی، تبلیغ و ترغیب کالای ایرانی، برای تولید کننده در این فضا حاصل شده است.
آقا نظری در انتها با اشاره به نیروی انسانی مستعد و توانمند در داخل کشور گفت: از آنجایی که استعداد نیروی انسانی ایران، در منطقه زبانزد است، تولیدکننده در صورت به کارگیری آن می تواند تولیدی با بالاترین کیفیت داشته باشد و این امر، در نهایت به حذف کالای خارجی منجر میشود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد