
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، رحمت رحمت نژاد افزود: در این مدت تردد تمامی قطارهای باری و مسافری در این مسیر امکانپذیر نمی باشد.
وی با اشاره به انجام عملیات بازسازی در محدوده بلاک قارون - بیشه تصریح کرد: طول این بلاک 17کیلومتر است که با توجه به وجود تونلهای طویل، قوسهای زیاد و عدم دسترسی راه جادهای یکی از سخت گذرترین مسیرهای ریلی کشور به شمار میرود.
رحمت نژاد بیان کرد: از مجموع 155 کیلومتر راهآهن ناحیه لرستان واقع در مسیر سراسری تهران - جنوب، تمامی مسیرها به جز این مسیر بازسازیشده که با پایان این بازسازی، سرعت و ایمنی در این مسیر افزایش یافته و احتمال بروز حوادث ریلی کاهش مییابد.
رحمت نژاد اضافه کرد: قرار بود این مسیر خرداد امسال تا پایان ماه مبارک رمضان و با وقفه های چند روزه به صورت موقت مسدود شده و کار بازسازی بلاک قارون - بیشه بطول 17کیلومتر انجام شود اما با توجه به حجم جابجایی بار و شروع سفرهای تابستانی، این تصمیم تغییر کرد و مقرر شد مسدودی های مسیر در درازمدت انجام شود تا خللی در حمل و نقل ریلی محور تهران - جنوب ایجاد نشود.
وی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه، این محدوده فنی ترین بلاک مسیر در ناحیه لرستان است که دارای 19 دهانه تونل به طول بیش از 9 کیلومتر، 6 دهانه پل به طول 567 متر و 44 دهانه قوس است.
به محدوده بین هر ایستگاه قطار تا ایستگاه بعدی بلاک می گویند.
بازسازی راه آهن سراسری تهران - جنوب در محدوده لرستان از سال 92 آغاز شده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
سید علی بطحایی معتقد است ضرورت تدوین منشور اخلاقی برای هیاتها ضروری است تا فرهنگ «نقد عالمانه» جایگزین رفتارهای تنشزا شود
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد:
خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در گفتوگو با «جامجم» آخرین تحولات مربوط به غزه را تشریح کرد
در گفتوگوی جامجم با دکتر علی انتظاری، جامعهشناس مطرح شد