به همین خاطر سراغ تیم این تاکسی اینترنتی رفتیم و درباره این موضوع و ماجرای عبارت جعلی برای نام خلیجفارس از آنها پرسیدیم. روابطعمومی اسنپ در پاسخ به اینکه «چه توضیحی برای عنوان جعلی بهکار برده شده در نقشههای این شرکت خدمات خودروی اینترنتی وجود دارد؟» گفت: «نقشه فعلی متعلق به گوگل است که به عنوان یک سرویس در اختیار سایر کسبوکارها قرار میگیرد و تغییر در آن امکانپذیر نیست. نقشه بومی توسعه داده شده توسط تیم فنی اسنپ که اکنون در مرحله آزمایشی قرار دارد بهزودی جایگزین نقشه گوگل میشود و نام خلیجفارس با افتخار روی آن قرار خواهد گرفت.» این مساله با توجه به اینکه نام خلیجفارس با هویت ملی پیوند عمیقی دارد در کانون توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت و نسبت به آن واکنش نشان دادند. اما از دیگر سو تیم اسنپ هم با توضیح اینکه در مرحله آزمایش یک نقشه بومی هستند نهتنها رفتار گوگل را تایید نکردند بلکه پیش از اینکه از سوی آنها در عمل انجام شده قرار بگیریم (مانند محدود کردن دسترسی فرماندهان سپاه به صفحات مجازی یا تحریمهای رسانهای و مسدود شدن صفحه پرستیوی در یوتیوب) دست به تولید یک مدل بومی زدهاند تا پیش از اعمال چنین محدودیتهایی روی توان داخلی بتوان تکیه کرد.
حسام آبنوس
رسانه
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد