۷ ترفند فریبنده فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولاتشان

۷ ترفند فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولات و راه حل مصون ماندن از فریب آنها را در این گزارش می‌خوانید.
کد خبر: ۱۲۸۰۴۱۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای فعلی ما، خرید آنلاین به یکی از موارد عادی و تقریبا همیشگی تبدیل شده است، آمار‌ها نیز نشان می‌دهد حدود ۱.۸ میلیارد نفر در سراسر جهان در حال خرید آنلاین هستند، این امر به صاحبان فروشگاه‌ها انگیزه می‌دهد تا حتی با ترفند‌های فریبنده بازاریابی سعی در افزایش فروش داشته باشند، بنابراین ما نکات مفیدی را در راستای خرید اینترنتی بدون کلاهبرداری برای شما آماده کرده‌ایم.
 
به نظرات دیگران اعتماد نکنید
 
بدون شک، ما باید نظرات کاربران را در مورد محصول، قبل از خریدن آن بخوانیم، اما اطمینان کامل در هنگام خرید از طریق اینترنت به این موضوع، یک اشتباه مهلک تلقی می‌شود. گفتنی است که فروشگاه‌های الکترونیکی تعداد افرادی را که کالایی را خریداری کرده‌اند یا منتظر رسیدن آن به آن‌ها هستند، تعیین می‌کنند و تعداد کسانی که آن را خریداری کرده‌اند‌، همیشه به معنای کیفیت محصول نیست. پس نمی‌توان به تعداد خریداران و زیاد بودن نظرات دیگران راجع به آن محصول اعتماد کرد، بنابراین توصیه می‌شود زیاد به آمار فروشگاه‌ها توجه نکنید که ممکن است بعضی اوقات ما را ترغیب به خرید محصولاتی کند که پشیمان شویم.
 
۷ ترفند فریبنده فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولاتشان
 
از امکان تخفیف اطمینان حاصل کنید
 
بعضی اوقات فروشگاه‌های الکترونیکی تخفیف‌های خوبی را برای شما در نظر می‌گیرند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما در برخی مواقع دیگر این فروشگاه‌ها قبل از معرفی تخفیف‌های جدید به افزایش قیمت محصولات متوسل می‌شوند، به طوری که قیمت آن‌ها برای مردم جذاب به نظر می‌رسد، این امر نیاز به مقایسه قیمت محصولات در بیش از یک فروشگاه آنلاین را گوشزد می‌کند. البته باید به فاکتور‌های دیگری که بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند، مانند تاریخ انقضا، هزینه‌های تحویل و حمل و نقل و همچنین مقدار کالا‌هایی که برای بهره مندی از تخفیف‌های اعلام شده باید تهیه شود نیز توجه کنیم.
 
۷ ترفند فریبنده فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولاتشان
 
تحت تأثیر حمل و نقل رایگان قرار نگیرید
 
برخی مطالعات تأیید می‌کنند که در صورت رایگان بودن فرآیند حمل و نقل، حدود ۹۳ ٪ از کاربران به طور کامل جذب روند خرید می‌شوند، اما بیشتر نشان دهنده علاقه به عملیات تحویل رایگان بیش از توجه به سرعت حمل و نقل هستند، که این امر نیاز به آگاهی از خطرات حمل و نقل رایگان در زمان‌های مختلف دارد، زیرا این یک کلاهبرداری محسوب می‌شود؛ بازاریابی که یا کاربر را به بهانه دریافت رایگان، به سمت محصولات بی کیفیت سوق می‌دهد یا اینکه انگیزه خرید برخی از محصولات بی فایده را بدون برنامه ریزی قبلی به او تحمیل می‌کند، فقط به این دلیل که در این صورت بدون هزینه اضافی به خانه می‌رسند.
 
۷ ترفند فریبنده فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولاتشان
 
خرید حتی با احتساب بازپرداخت ممکن است رد شود
 
در شرایطی که کاربر از مزیت امتحان محصولات و لمس یا بوییدن آن‌ها قبل از خرید آنلاین محروم است، فروشگاه‌های الکترونیکی با فراهم آوردن این فرصت برای مصرف کننده که می‌تواند پول خود را پس بگیرد و محصولات را پس از بازگشت دوباره به فروشگاه خود برگرداند، به دنبال برطرف کردن این نقص جدی هستند که منصفانه هم به نظر می‌رسد، اما هزینه آن را پرداخت می‌کند. برخلاف واقعیت، متأسفانه برخی از مردم بدون اینکه تصور کنند در صورت تمایل دوباره محصول را پس می‌دهند، خرید می‌کنند، متأسفانه، آمار‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از محصولات که اینگونه به فروش رسیده بودند از خریداران پس گرفته نشده‌اند و پولشان برگردانده نشده است.
 
۷ ترفند فریبنده فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولاتشان
 
قیمت‌ها و تغییرات آن‌ها را کنترل کنید
 
برخی از فروشگاه‌های آنلاین به ترفند بازاریابی بسیار موفقی متوسل می‌شوند، آن هم بالا بردن ارزش یک محصول خاص در مقایسه با سایر محصولات علی رغم عدم وجود اختلافات اساسی بین آن‌ها، باعث می‌شود که این امر به مصرف کنندگان القا کند این محصول از کیفیت و جنس بهتری برخوردار است در صورتی که همان محصول در فروشگاه اینترنتی دیگر با قیمتی پایین تر به فروش می‌رسد. پس بهتر است قبل از خرید محصول قیمت‌ها را با بقیه فروشگاه‌های اینترنتی مقایسه کنید.
 
۷ ترفند فریبنده فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولاتشان
 
زمان خرید آنلاین را کنترل کنید
 
دانشمندان تأیید می‌کنند که یک فرد عادی نمی‌تواند بیش از ۲۰ دقیقه حواس پرتی، روی چیزی تمرکز کند، این یک واقعیت علمی است که به نظر می‌رسد فروشگاه‌های الکترونیکی با ارائه صد‌ها گزینه به مصرف کننده، بهره برداری خود را بهبود می‌بخشند تا وی را ملزم به تمرکز بر پیشنهادات برای مدت طولانی کنند. احساس خستگی و گیجی دارید، بنابراین توصیه می‌شود قبل از اینکه مدت طولانی بگذرد و قبل از اینکه بخواهید به صورت آنلاین خرید کنید، لیستی از محصولات را تهیه کنید تا اطمینان حاصل شود که زمانی را که صرف خرید الکترونیکی می‌کنیم کنترل می‌شود.
 
۷ ترفند فریبنده فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولاتشان
 
پیشنهاد‌های فروشندگان درباره خرید لوازم جانبی را نشنیده بگیرید
 
اگرچه اینطور به نظر می‌رسد که آن‌ها قصد کمک به مشتری را دارند، اما اغلب شما را ترغیب به پرداخت پول بیشتری می‌کنند بدون آنکه ضرورتی برای این کار وجود داشته باشد. به عنوان مثال شاید خریدار فکر کند قیمت هدفونی که به او پیشنهاد می‌شود در مقابل گوشی که خریده ناچیز باشد، اما در حقیقت آن هدفون از هدفون‌های دیگر گران‌تر است و فقط در قیاس با گوشی ارزان‌تر به نظر می‌رسد. نهایتا مجموع محصولات جانبی پیشنهادی که در کنار کالای اصلی خریداری شده و قیمتشان بسیار ناچیز به نظر می‌رسد موجب خرید وسایلی می‌شود که برای شما بی استفاده هستند و روی هم رفته هزینه هنگفتی برایتان به ارمغان می‌آورد.

 
۷ ترفند فریبنده فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش محصولاتشان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها