یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایتنا،تلاشهای گوگل برای مجاب کردن کمپانیها به استفاده از سرویسهای ابری و نسخههای تجاری نرمافزارهای Docs، Sheets و Drive موجب شده است که این کمپانی برند محصولات G Suite خود را تغییر بدهد.
گوگل در پی تلاشهای خود برای یافتن راههای بیشتری برای پول درآوردن خارج به غیر جستجو و تبلیغات تصمیم گرفته است تا تجارت فناوریهای ابریاش را توسعه دهد. این غول فناوری اعلام کرده است که Workspace هماکنون بیش از 2.6 میلیارد کاربر ماهانه فعال دارد.
گوگل علاوه بر تغییر برند این سری از نرمافزارهای خود، قابلیتهای جدیدی را نیز برای آنها عرضه کرد. برای مثال کاربران ازاینپس میتوانند پیشنمایشی از لینکهایی که به فایلهای خود میافزایند را مشاهده کنند. علاوه بر این اگر شخصی همکار خود را با استفاده از نشان @ منشن کند، میتواند از بین اکشنهای ارائهشده نظیر محول کردن یک وظیفه به آنها یا به اشتراکگذاری یک سند خاص با آنها گزینهای را انتخاب کند.
این کمپانی همچنین ابزار تصویر در تصویر را برای تماسهای ویدئویی در گوگل میت ارائه کرده است. این تغییرات برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است چراکه گوگل معمولا قابلیتهای جدید را ابتدا برای نرمافزارهای تجاری خود عرضه میکند و سپس آنها را برای نسخههای دیگر ارائه میکند.
البته منتقدان گوگل این غول فناوری را به استفاده از مقیاس بزرگ پلتفرمهایش برای سوق دادن مردم به سمت محصولات دیگری که سایر رقبا در آن دست توانایی ندارند، محکوم کردهاند. برای مثال جیمیل با بیش از یک میلیارد کاربر گوگل میت را در مرکز فعالیتهای خود قرار داده است. این کمپانی به دلیل تسلط بر بازار تحت بررسیهای موشکافانه مقامات رسمی فدرال قرار دارد.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد