به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا؛ جشنواره یخ و برف امسال هاربین از آبان آغاز شده و تا اواسط فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. آکادمی جهانگردی چین پیش بینی کرده است در طول برگزاری این جشنواره ۲۳۰ میلیون سفر به این مناطق صورت گیرد و بیش از ۳۹۰ میلیارد یوان (۶۰ میلیارد دلار) درامد کسب شود.
بازار گردشگری یخ و برف چین با همه گیر شدن ناگهانی کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ که باعث کاهش بازدید ۱۳۰ میلیون مسافر و از دست رفتن ۲۴۰ میلیارد یوان درآمد شد، به شدت تضعیف شده است اما با کمرنگ شدن بیماری کرونا در چین، بازار گردشگری زمستانی توسط علاقه مندان به ورزش های زمستانی دوباره فعال شده است.
مقامات چین علاوه بر هاربین، شهرهای شنیانگ، جیلین و چانگچون در شمال شرقی چین و همچنین ژانگ جیاکو در استان هه بی در شمال چین را به عنوان شهرهای برتر برای برگزاری جشنواره های یخ و برف انتخاب کرده اند.
این جشنواره، سازههای بلند تراشیده از یخ و برف را به نمایش میگذارد و فعالیتهایی مانند مسابقات سورتمهسواری، هاکی روی یخ، فوتبال روی یخ، اسکیت سرعت و اسکی آلپاین را میزبانی میکند.
بسیاری از سازه های ساخته شده در این جشنواره یخی، نمادی از ساختمان ها و وسایل واقعی در سراسر جهان هستند. مجسمه های یخی در شب به صورت رنگارنگ روشن می شوند و آن ساعات را به یکی از بهترین زمان ها برای بازدید تبدیل می کنند.
به گفته برگزارکنندگان، در نمایشگاه امسال نزدیک به ۹۰ هزار متر مکعب برف برای ساخت مجسمه ها استفاده خواهد شد و بیش از ۱۰ روز طول می کشد تا یک تیم کنده کاری متشکل از ۱۰ تا ۲۰ هنرمند، مکعب های عظیم برفی را به آثار هنری زنده و نفیس تبدیل کنند.
با توجه به اعمال محدودیتهای ورود به چین به دلیل همهگیری ویروس کرونا، انتظار میرود بیشتر بازدیدکنندگان گردشگران داخلی باشند.
این جشنواره در سال ۱۹۶۳ آغاز بکار کرد ولی در جریان انقلاب فرهنگی چین دچار وقفه شد و دوباره در سال ۱۹۸۵ از سر گرفته شد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد