به گزارش جام جم آنلاین، کورویر پیکاپ که با نام رمپساید شناخته میشد، در سال ۱۹۶۱ یعنی یک سال پس از معرفی کورویر سواری همراه با نسخهٔ ون معرفی شد.
نسخههای ون و پیکاپ کورویر پاسخ شورلت به فولکس واگن ترنسپورتر بودند که محبوبیت زیادی بین کسبه پیدا کرد بودند. این نسخههای کورویر به دلیلی فاصلهٔ محوری ۹۵ اینچی (۲۴۱ سانتیمتر) با عنوان کورویر ۹۵ شناخته میشدند.
در این پیکاپ، طرح موتور عقب هوا خنک کورویر سواری حفظ شده و یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری شش سیلندر تخت هوا خنک با ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۳ نیوتن متر گشتاور در عقب نصب شده بود؛ اما نصب پیشرانه در عقب کورویر رمپ ساید تنها ویژگی عجیب آن نبود زیرا طراحان شورلت برای دسترسی به قسمت بار خودرو نیز شیوهٔ عجیب و البته منحصربهفردی را در نظر گرفته بودند.
در رمپساید علاوه بر درب بار معمولی که در پشت خودرو وجود داشت، یک درب دیگر هم در سمت راست آن تعبیه شده بود که وقتی باز میشد، مثل یک رمپ عمل میکرد و امکان بارگیری و تخلیهٔ آسان اشیاء خصوصاً اشیاء چرخدار مثل موتورسیکلت را فراهم میکرد البته به خاطر قرارگیری پیشرانه در عقب، قسمت بار این پیکاپ در قسمت انتهایی برجسته بود که این موضوع کمی از کارایی آن کم میکرد.
حال یک دستگاه کورویر رمپ ساید مدل ۱۹۶۲ برای فروش گذاشته شده است. این خودرو که به دلیل رنگ بیرونی خود «نارنجی بزرگ» لقب گرفته، توسط RM Sotheby به حراج گذاشته شده است. در سال ۱۹۶۲ تنها ۴۱۰۲ دستگاه کورویر رمپ ساید ساخته شد که این یکی از آنها است.
این خودرو کاملاً بازسازی شده و در شرایط عالی قرار دارد و از ویژگیهایی مثل رنگ بیرونی نارنجی و سفید، قالپاقهای سیمی و تریم بیرونی دولوکس برخوردار است. در داخل خودرو نیز تودوزی قهوهای و کِرمی کار شده که با رنگ بیرونی هماهنگ است.
مالک کنونی این کورویر رمپ ساید ۱۹۶۲ آنرا در سال ۲۰۱۷ در فرانسه خریداری کرده و بازسازی آنرا در ایالاتمتحده انجام داده است سپس خودرو به اروپا منتقل شد و هماکنون در سوئیس قرار دارد. قیمت تخمینی این پیکاپ کلاسیک جالب بین ۳۵ تا ۴۰ هزار یورو اعلام شده است.
منبع: پدال
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد