به گزارش جام جم آنلاین، GX ۲۰۲۲ شاسی بلندی لوکس از لکسوس است که از سال ۲۰۰۲ تاکنون روی خط تولید کمپانی ژاپنی قرار داد و نسل فعلی آن نیز در سال ۲۰۱۰ میلادی با مدل سال معرفی شد.
بهرغم آنکه این کمپانی در سالهای گذشته، بهروزرسانیهایی را در نمای ظاهری نسل فعلی اعمال کرده، اما داخل کابین آن عملاً در مقایسه با رقبا تبدیل به یک محیط قدیمی و تاریخ گذشته شده است.
لکسوس GX جدید ۲۰۲۲ هنوز هم به یک پیشرانه ۴٫۶ لیتری ۸ سیلندر تنفس طبیعی متکی است. این پیشرانه ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۴۶ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
این نیرو را یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به هر ۴ چرخ این اSUV لوکس قدیمی منتقل میکند. GX در بازار شاسی بلندهای سایز متوسط که مناسب برای آفرودرهای لوکس هستند، مانند رنج روور دیفندر، لکسوس را به انتخابی منحصر به فرد تبدیل میکند.
آنطور که لکسوس اعلام کرده قرار است امسال نسخه ویژه Black Line از لکسوس GX به این خط میپیوندد و با تزئینات بیرونی مشکی، رینگهای ۱۸ اینچی منحصر به فرد، خط داخلی مشکی و روکش چرم مصنوعی مشکی عرضه میشود.
GX چندین ویژگی استاندارد جدید برای سال ۲۰۲۲ از جمله صفحه نمایش جدید و بزرگتر ۱۰.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی با Apple CarPlay و Android Auto دریافت میکند.
مدل اصلی لکسوس GX۴۶۰ دارای ویژگیهای استاندارد برای جلب رضایت اکثر خریداران این بخش است. این شاسی بلند روی چرخهای استاندارد ۱۸ اینچی سوار می شود و همه مدلها دارای امکانات بیرونی مانند چراغهای LED خودکار، چراغهای روشنایی روز و آینههای جانبی قابل تنظیم هستند.
لکسوس آخرین بازسازی کامل GX را در سال ۲۰۱۰ انجام داد و این شاید یکی از دلایل ظاهر تا حدودی قدیمی کابین آن باشد.
فضای داخلی چوب و چرم است که به نظر میرسد بسیار لوکس است، اما برخی از پلاستیکهای سخت نیز وجود دارند که در این رنج قیمتی در خودرو بی جا به نظر میرسند.
اکنون که تویوتا از ارائه لندکروزر سری ۳۰۰ در بازار آمریکای شمالی سر باز زده است، فشار بیشتری بر لکسوس خواهد بود تا این خلأ را در بخش محصولات لوکس خود جبران کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد