وضعیت سیاه شرق اروپا / کرونا تا 2022 کنترل می شود

آنچه که باعث افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان شده پیک شدید این بیماری در کشورهای اروپای شرقی است.
کد خبر: ۱۳۴۶۳۴۶

به گزارش جام جم آنلاین ، در شرایطی که افزایش نوع دلتا در بسیاری از کشورها کاهش یافته و امور تجاری و گردشگری از سر گرفته شده بسیاری از کشورهای اروپایی با پیک های شدیدی از کرونا دست و پنجه نرم می کنند.

بر اساس تحلیل رویترز، میانگین روزانه تعداد مبتلایان طی سه ماه گذشته 36 درصد کاهش یافته است، اما این ویروس همچنان هر 90 روز 50 میلیون نفر را به دلیل نوع بسیار قابل انتقال دلتا آلوده می کند.

در مقابل، ثبت 50 میلیون مورد اول کووید نزدیک به یک سال طول کشید.

کارشناسان بهداشت خوشبین هستند که بسیاری از کشورها به لطف واکسن ها و قرار گرفتن در معرض طبیعی بدترین وضعیت، همه گیری را پشت سر گذاشته اند. اگرچه این هشدار وجود دارد که هوای سردتر و تجمعات تعطیلات آتی می تواند موارد ابتلا را افزایش دهد.

 

ماریا ون کرخوف، اپیدمیولوژیست رهبری سازمان جهانی بهداشت، به رویترز گفت: «ما فکر می‌کنیم از هم‌اکنون تا پایان سال 2022 کنترل این ویروس را به دست می‌آوریم... جایی که می‌توانیم به میزان قابل توجهی بیماری‌های شدید و مرگ و میر را کاهش دهیم.»

بر اساس تحلیل رویترز، موارد ابتلا همچنان در 55 کشور در حال افزایش است و روسیه، اوکراین و یونان در سطح رکورد یا نزدیک شدن به رکورد قبلی موارد گزارش شده از زمان شروع همه گیری دو سال پیش هستند.

اروپای شرقی دارای کمترین میزان واکسیناسیون در منطقه است. بر اساس این تجزیه و تحلیل، بیش از نیمی از کل ابتلاهای جدید گزارش شده در سراسر جهان مربوط به کشورهای اروپایی بوده است که هر چهار روز یک میلیون ابتلای جدید گزارش می کند.

مقاامت چندین شهر روسیه در این هفته گفتند که باید محدودیت های بیشتری اعمال کنند یا تعطیلی محل کار را تمدید کنند زیرا این کشور شاهد مرگ و میرهای بی سابقه است.

هم اکنون تاکید بر واکسیناسیون مردم کشورهای کم درآمداست.

بر اساس داده‌های وب سایت «دنیای ما»، بیش از نیمی از جمعیت جهان هنوز حتی یک دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت نکرده‌اند و این رقم در کشورهای کم‌درآمد به کمتر از ۵ درصد کاهش می‌یابد.

بهبود دسترسی به واکسن در دستور کار جلسات گروه تجاری قدرتمند آسیا-اقیانوسیه APEC قرار خواهد گرفت که این هفته به طور مجازی به میزبانی نیوزلند برگزار می شود.

اعضای APEC، شامل روسیه، چین و ایالات متحده، در نشستی ویژه در ژوئن متعهد شدند که اشتراک و تولید واکسن‌های کرونا را گسترش دهند و موانع تجاری برای داروها را برطرف کنند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سایر گروه‌های امدادی ماه گذشته از رهبران 20 اقتصاد بزرگ جهان درخواست کردند تا طرحی 23.4 میلیارد دلاری برای آوردن واکسن‌ها، آزمایش‌ها و داروهای کووید-19 به کشورهای فقیرتر در 12 ماه آینده تأمین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها