رویکرد شبکه‌ های اجتماعی در سال 2022 چگونه خواهد بود؟

این‌که بدانید باید به کدام رویکرد شبکه‌ های اجتماعی توجه کنید و کدام‌یک را نادیده بگیرید، یک نکته حیاتی برای پیشرفت شما در فضای مجازی است.
این‌که بدانید باید به کدام رویکرد شبکه‌ های اجتماعی توجه کنید و کدام‌یک را نادیده بگیرید، یک نکته حیاتی برای پیشرفت شما در فضای مجازی است.
کد خبر: ۱۳۴۸۸۵۴

مدیران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان چشم‌ها و ذهن‌های ما را از پشت صفحه نمایش درگیر کرده‌اند تا ریسمان این رویکردها را به دست بگیرند.

ما هم استراتژی‌هایی داریم که باید برای آنها برنامه‌ریزی کنیم اما حتما باید بدانیم که: آیا رویکرد یا ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال 2022 بازی را عوض می‌کنند؟ آیا تیک‌ تاک بر اینستاگرام پیروز می‌شود؟ مشارکت‌های ارگانیک افزایش خواهند داشت؟ گرچه یافتن پاسخ برای چنین مسائلی در این صنعت کار خیلی سختی است. اما در این گزارش قصد داریم تا به برخی از سؤالات مهم شما در این زمینه پاسخ دهیم.

تیک‌ تاک قرار است به مهم‌ترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی دیجیتالی تبدیل شود؟

اینستاگرام در چند سال اخیر رتبه اول بازاریابی دیجیتالی را داشته‌است. این شبکه به‌سرعت در حال پیشرفت بوده و بیشترین بازدهی سرمایه را داشته و البته برای بسیاری هم برای گشت و گذار شبکه جالبی بوده است. اما اکنون همه چیز در حال تغییر است. تیک‌تاک در سال 2021 شمار یک میلیارد کاربر را رد کرد و این برنامه تبدیل به هفتمین شبکه اجتماعی محبوب در جهان شد. در واقع می‌توان گفت که تیک‌تاک بعد از اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی تلقی می‌شود. در ژانویه 2021، تیک‌تاک 689 میلیون کاربر داشته که کمتر از یک‌سال 45‌درصد افزایش کاربر را به خود دیده‌است. در مقایسه با این شبکه، اینستاگرام در سال، تنها 6‌درصد افزایش کاربر را تا سال 2020 داشته است. تیک‌تاک در سال 2020 ابزارهای کسب و کار مفیدی را ارائه کرده و همین مساله می‌تواند باعث رشد این پلتفرم و گذشتن آن از اینستاگرام شود.

شما شروع به پرداخت هزینه تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی خواهید کرد!

در تمامی موارد فهرست رویکردهای شبکه‌های اجتماعی، این مورد احتمالا می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان ممکن است رغبت بیشتری به تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک، اسنپ‌چت و پینترست داشته باشند. رویکردهای جست‌وجوی گوگل نشان می‌دهد تقاضای جست‌وجو برای تبلیغات در این شبکه‌ها نسبت به سال‌های گذشته رشد روز افزونی
داشته است.

مخاطبان، محصولات شما را به‌طور مستقیم از شبکه‌های اجتماعی خریداری می‌کنند

پیش از شیوع کرونا، تجارت شبکه‌های اجتماعی فرصت درخشانی برای بسیاری از کسب‌و‌کارهای تازه تاسیس به‌شمار می‌آمد. اما افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی همراه با توصیه‌های ماندن در خانه، فرصت و موقعیت مناسبی را برای خریدهای اینترنتی به‌وجود آورد. همچنین، بسیاری از فروشگاه‌ها، اپلیکیشن یا سایت‌های خود را برای فروش در شبکه‌های اجتماعی دارند، و تلاش می‌کنند تا ویژگی‌های جدید را برای افزایش تقاضا اضافه کنند. فیسبوک، اینستاگرام و پینترست محبوب‌ترین شبکه‌ها هستند و بعد از آنها تیک‌تاک، توییتر و یوتیوب قرار دارند.

استراتژی صوتی شبکه‌های اجتماعی را گسترش دهید

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند کلاب‌هاوس و توییت (قابلیت اسپیس) قابلیت همراهی و فضای گفتمانی را فراهم کردند. تحقیقات رویکردهای سال 2022 شبکه‌های اجتماعی ما نشان می‌دهد، بسیاری از کسب‌و‌کارها باور دارند که این سرمایه‌گذاری ارزشش را دارد. برآوردهای ما نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های نسبتا بزرگ تصمیم گرفته‌اند تا روی این قابلیت مهم گفت‌وگو‌محور سرمایه‌گذاری و رهبری کنند، درست مانند شرکت‌هایی که پیشتر در شبکه‌های اجتماعی برای شناخته شدن و درآمدزایی سرمایه‌گذاری کردند.

هیچ‌کس دیگر نمی‌خواهد با کسب‌وکار شما تلفنی حرف بزند!

در تحقیقاتی که اخیرا شرکت متا انجام داده، 64‌درصد مردم تمایل دارند تا به جای تماس گرفتن، با ارسال پیام خرید کنند و طبق گفته Gartner، 60‌درصد درخواست‌های خدمات مشتریان تا سال 2023 از طریق کانال‌های دیجیتالی انجام خواهد شد.

ویدئوهای بلند شکست می‌خورند اما نه در یوتیوب!

کاربران شبکه‌های اجتماعی هر ویدئوی بلندی را نگاه نمی‌کنند. این ویدئوها یا باید خیلی جذاب باشند یا روحیه مشارکت ایجاد کنند.

باید با تبلیغات پولی آشنا شوید (حتی اگر تا حالا تبلیغاتی انجام ندادید)

شیوع کرونا برای تبلیغات اجتماعی افت‌و‌خیزهایی به‌وجود آورد. کسب‌و‌کارها هم هزینه‌های تبلیغات خود را کاهش دادند و آنان که کارشان را ادامه دادند، از بازخورد کم به‌شدت گله‌مند بودند. همین مساله باعث شد تا تبلیغ‌کنندگان فیسبوک در نحوه بازاریابی خود تجدیدنظر کنند. اما همچنان متوسط بازخورد از تبلیغات در فیسبوک از هر پست 15‌درصد بود. به همین دلیل، شما می‌توانید بدون اندکی پرداخت یا تلاش، با کمترین هزینه تبلیغات خود را در این شبکه‌ها انجام دهید. اصلا اهمیتی ندارد که بودجه شما چقدر است، یک نفر در تیم بازاریابی دیجیتالی شما باید راه و روش پیشرفت را یاد بگیرد. و همه قرار است اصول جامعه هدف را یاد بگیرند.

بدون استراتژی شنیدن جامعه دیگر پستی نخواهید گذاشت

در دوران شیوع کرونا، بسیاری از کسب‌و‌کارها برای اولین‌بار سراغ استراتژی شنیدن جامعه رفتند. آنها از قدرت پاسخگویی در زمان واقعی به سؤالات و داشتن گفت‌وگو با مشتریان خود در این بحران بسیار لذت بردند. در همین زمان، خیلی از کسب‌و‌کارها یاد گرفتند که شنیدن صحبت‌های مردم جامعه می‌تواند به درک تغییر سلیقه و جلوگیری از تبلیغات بد کمک کند. اکثر کسب و کارهایی که در نظرسنجی‌ها شرکت کردند، می‌گویند تا حدودی یا به‌شدت با اهمیت گوش دادن موافق هستند و به افزایش و رشد آنها کمک بسیاری کرده است.

لادن فلاح‌ نیا - مترجم / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها