تصویر غربی‌سازی جهان

فرهنگ تصویری که هر روزه در شهرهای ما و بازارهای بزرگ مدرن اتفاق می‌افتد و اتفاقی نیست و شیطانی است و پایه‌های انقلاب عظیم را از درون می‌خورد، پیش چشم تجدید تصویر کنیم.
فرهنگ تصویری که هر روزه در شهرهای ما و بازارهای بزرگ مدرن اتفاق می‌افتد و اتفاقی نیست و شیطانی است و پایه‌های انقلاب عظیم را از درون می‌خورد، پیش چشم تجدید تصویر کنیم.
کد خبر: ۱۴۰۵۹۵۸
نویسنده سید احمد میراحسان | نویسنده و پژوهشگر

گویی دیروز جامعه نمایش، جامعه سرمایه‌سالار غرب، امروز ما شده و امروز آنان فردای ماست. این خیانت بعد رخداد الهی انقلاب اسلامی و نابودی روح جمهوری اسلامی است که در اصل انقلابی علیه این پاندمی سیطره الحاد جهانی و مصرف‌گرایی سرمایه‌سالارانه و جامعه پیرامونی و قیام علیه سلطه کفر بر هدایت اسلامی برای زندگی دنیوی بوده است. جمهوری اسلامی با مقاومت بی‌وقفه برابر سیطره‌ شیطان مدرنیته و سرمایه جهانی ظالم و کفر امروزی، می‌تواند اصالت الهی و انجام دادن تکالیفش را تداوم بخشد. این مقاومت پایان‌ناپذیر است.
این دفاع از ایمان و توحید برابر تهاجم نفس پلشت حریص و پرده‌پوش حق متعال است‌. سلطه اغوای شیطانی و عمل سامری در ساختار معاصر سرمایه‌سالاران جهانی انکار ناپذیر است . نگاهی به فضای زندگی روزمره و خیابان‌ها و مراکز خرید و جامعه وفور و وانموده رفاه و سیطره اشیاء حقیقت را برملا می‌کند‌. این سلطه چنان است که نه آدم‌های یک آپارتمان از هم بی‌خبر و اسیر اشیاء و صرف عمر و نیرو و حاصل کارشان در خدمت اشیاء هستند که این بیگانگی و اسارت در فضای خانه‌ها بین همسر و پدر و فرزندان همگانی شده و همه جا اشیاء حکومت می‌کنند و رهبر و فرمانروای انحلال رابطه انسان‌ها و سلطه شیء بر انسان و پیوند با شیء همانا گوشی هوشمند است. تصویر منتقدان متفکر غربی از جامعه مصرف‌گرا در نیمه قرن بیستم، همان تصویری است که امروز در خیابان‌ها و زندگی شهری خود در ایران شاهدیم. از وظایف قطعی انقلاب اسلامی برخورد این نفوذ مضمحل کننده مناسبات انقلابی است و بازگشت درونی شیطان سلطه!
در اسطوره‌ها و ساختارهای جامعه مصرفی، ژان بودریار تصویری را می‌سازد که قبلا دلوز در شیزوفرنی سرمایه و هایدگر در نتایج عصر تکنولوژی و پس از اینها، سرژ لاتوش در تصویر غربی‌سازی جهان و پیش از او، گی دبور در جامعه نمایش نماهای مختلفی آن را ترسیم کرده و امروز انبوه آثار در این زمینه منتشر شده است. موافقان و مخالفان جامعه و تکثیرگرای مصرف، همان جدل بین والتر بنیامین و آدورنو را به یاد می‌آورند و فوکو و همراهان او و نیز بودیو و بوردو و آگامبن و... بر همین نقد ساختاری، تکیه داشته‌اند‌. هرچند هیچ یک جز تسلیم طلبی به رخداد جهانی راه مقاومتی پایدار را نتوانسته‌اند ترسیم کنند. این انقلاب اسلامی و قیام خدایی امام خمینی (ره) بود که « روح جهان بی‌روح» شد، زیرا مبنای این قیام افراشتن پرچم توحید و عمل به هدایت معصوم و مقاومت بنا به مقتضات عصری است و راه حل آن با سرچشمه هستی گره خورده و بن‌بست و شکست ندارد بلکه پیروزی ابدیت را در پیش دارد. خیانت بزرگ با این انقلاب همین گرویدن به تغییرات کافرانه سرمایه‌سالاری جهانی و تبعیت از ساختارهای فاسد اسرافکار جامعه مصرفی تمدن مدرن در همه اشکال آن است. تحکیم قطب مستقل اسلام در جهان با تمسک به هدایت امام زمان (عج) و انجام تکالیف عصر انتظار و نرفتن در زیر بیرق کفر و مخالفت تا حد مقدور با ساختارهای کافرانه موجود چون توسعه جامعه مصرفی، تکلیف بزرگ و مقاومت بزرگ ماست.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
روز ادای دین

سفیر ایران در لبنان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با روزنامه «جام‌جم» از پیام‌های مراسم با شکوه بیروت می‌گوید

روز ادای دین

ابتلای شعر به روزمرگی

دبیر علمی جشنواره شعر فجر در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» تأکید کرد آیین‌نامه این رویداد ادبی نیاز به تجدیدنظر دارد

ابتلای شعر به روزمرگی

نیازمندی ها