به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، احسان عابدی اظهار داشت: از این مبلغ، ۲۲ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال سهم نشریات استانی شده و سرپرستی ها نیز ۳۸ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال آگهی گرفتند که جمعا ۶۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال شده است.
وی افزود: طبق بخشنامه های جدید و توصیه های جدی نهادهای نظارتی، در خصوص توزیع آگهی ها باید مر قانون را رعایت کنیم که به همین دلیل فقط ۵ نشریه استانی دارای شرایط دریافت آگهی شده اند و طبق قانون، نمی توانیم به سایر نشریات و مطبوعات استان آگهی تخصیص بدهیم.
عابدی گفت: این نشریات شامل روزنامههای پیمان یزد، بشارت یزد، صبح یزد و هفته نامه افق کویر و دوهفته نامه ۱۵ دی ابرکوه هستند که در حال حاضر حائز شرایط دریافت آگهی ها از جمله نظم در انتشار هستند.
وی افزود: از ۲۲ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال نشریات استانی، بیشترین درصد متعلق به دو روزنامه بشارت یزد و پیمان یزد بوده است.
عابدی گفت: طبق قانون باید ۷۰ درصد آگهی های دولتی به نشریات استانی و ۳۰ درصد به سرپرستی روزنامه های سراسری اختصاص یابد، اما ادارات و دستگاههای دولتی استان یزد معمولاً اصرار دارند آگهی خود را در روزنامه های سراسری منتشر کنند که این موضوع باعث تضعیف نشریات استانی شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ این مساله توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شد و استاندار یزد هم دستور موکدی به مدیران استانی مبنی بر حمایت از مطبوعات استانی صادر کردند که انتظار داریم مورد نظر مدیران دستگاهها قرار بگیرد.
وی گفت: سرپرستی روزنامههای سراسری نیز مانند گذشته مورد توجه و حمایت قرار دارند، اما تقویت مطبوعات و رسانههای محلی تاثیر بیشتری در انتشار اخبار و اطلاع رسانی مسائل استان و شهرستانها دارد، لذا به دنبال ایجاد موازنه بین حمایت از هر ۲ گروه هستیم.
بر اساس آخرین آمار سامانه جامع رسانه های کشور ، استان یزد دارای ۱۹۳ رسانه محلی و نمایندگی رسانه های سراسری است که این تعداد متشکل از ۴ روزنامه، ۱۳ هفته نامه ، هشت دو هفته نامه، ۱۵ ماهنامه، ۲ دوماه نامه، ۲۵ فصلنامه، ۱۶ دو فصلنامه و ۵۱ رسانه برخط است.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد