«جام‌جم» تبلیغات پزشکی و زیبایی را در فضای مجازی بررسی می‌کند

تهدید سلامت روی دیوار

کاهش سن متقاضیان عمل‌های زیبایی

توجه به ظاهر طی دهه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و تاکید به جذاب‌بودن از سوی برخی سلبریتی‌ها و به‌صورت کلی فضای مجازی، به جوانان القا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۱۲۵۲
 
نسل جدیدی که درحال‌حاضر از سنین نوجوانی متقاضیان اصلی عمل‌های زیبایی محسوب می‌شوند؛ به گونه‌ای که انجام اقدامات زیبایی در دختران پس از دوران بلوغ و از۱۴سالگی ودرپسرها از۱۶سالگی انجام می‌شود. تزریق انواع ژل، بوتاکس، اکستنشن‌ (اضافه‌کردن مو و مژه موقتی)، پرسینگ (سوراخ‌کردن پوست)، تتو(خالکوبی) و موارد دیگر ازجمله کارهایی است که با استقبال و تمایل زیادی در بین جوانان همراه شده است. این درحالی‌است که بسیاری از این جوانان حاضرند تا علاوه بر پرداخت هزینه‌های گزاف، عوارض جسمانی این‌گونه عمل‌ها را نیز بپذیرند؛ اما متاسفانه بعضی افراد غیرحرفه‌ای که حتی برخی‌شان پزشک هم نیستند، با تبلیغات نادرست در فضای مجازی اقدام به جذب این بیماران کم‌‌سن‌و‌سال می‌کنند و این جراحی‌ها را در مراکز غیرمجاز انجام می‌دهند. حساس‌بودن دوره نوجوانی، نیاز شدیدی را نسبت به توجه و دیده‌شدن می‌طلبد و از طرفی چهره خود را خیلی دوست ندارند و همین امر اینها را به انجام عمل‌های زیبایی نامتعارف هدایت می‌کند. با وجود هشدارهای مکرر در خصوص تزریق انواع ژل به صورت ازجمله لب‌ها و دیگر اعضای صورت، بازهم در معابر عمومی نوجوانان و جوانانی مشاهده می‌شوند که چهره معصوم و زیبای خود را دستخوش تزریقات نامتقارن و نامناسب قرار داده‌اند و چهره‌هایی بعضا ناشایست برای خود ایجاد می‌کنند. بااین‌حال به نظر می‌رسد که تقویت عزت‌نفس تنها راه چاره برای جلوگیری از گرایش افراطی جوانان به زیباسازی‌های کاذب باشد. مشاهده جوانانی با چهره‌های تغییریافته و در برخی موارد غیرطبیعی این هشدار را می‌دهد که باید فکری برای تقویت هویت و اعتمادبه‌نفس این نسل صورت پذیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها