به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، درباره ادامه این رویکرد توضیح دهید؟ می گوید: فضا و سپهر رسانه ای امروز متحول شده و عصر رسانه های سنتی و منحصر به خود تمام شده است. با ظهور فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تغییر زمین و قواعد بازی، ساختار برنامه ها نیز تغییر کرده و به سمت قواعد عصر دیجیتال حرکت کرده است که در آن قدرت مخاطب از مصرف کننده منفعل به کاربر فعال تغییر کرده و به شدت رقابتی است. در چنین شرایطی دیگر مدل های ارتباطی یک سویه جواب نمی دهد. بنابراین رسانه برای حفظ مخاطب باید متناسب با شرایط زیست بوم متحول شود، چرا که خصوصا نسل امروز و فردا که به "Z"(به معنی زومر یا بومی دیجیتال) و در ادامه "آلفا" شهره هستند با رسانه های تعاملی وب محور و شبکه های اجتماعی رشد و پرورش یافته اند و ذائقه و سبک مصرف رسانه ای خاص خود را دارند.
وی ادامه می دهد: در چنین عصری که از فلسفه اش به "جهان شبکه ای" تعبیر می شود، حتی مدل حکمرانی و مدیریت نیز در جهان شبکه ای شده است. نمونه اش مدل های خاص مدیریت در خانه های خلاق و نوآوری. با این حال رادیو همچنان می تواند با ویژگیهای خاص و متمایزش قلب تپنده رسانه باشد. رادیو سال ها قبل از اینکه بستر وب و اینترنت به وجود بیاید اولین رسانه تعاملی بوده است، به خصوص نمایش رادیویی چرا که مخاطب نمایش رادیویی خود یک کارگردان بالفعل است که در ذهن خود تصویر سازی میکند، بازیگر انتخاب میکند، طراحی صحنه و لباس و دکور انجام می دهد و دنیایی را مجسم میکند که در تلویزیون و رسانههای دیداری بر عهده کارگردان است. این امکان خاص خیال انگیز باعث میشود که رادیو و نمایش رادیویی ظرفیت های خاص و استثنایی داشته باشد که رقیبی نتواند جایش را بگیرد. اما وقتی از رسانه صحبت میکنیم این یک مفهوم کلان است و باید بپذیریم که در عصر حاضر و معادلات رسانه ای امروز حتی عصر تلویزیون هم به سر آمده. این عصر اصطلاحا عصر رسانه های متقاطع(cross media) تلقی میشود. یعنی رسانهها باید هم افزایی بکنند، در تعامل اثرگذارتر با مخاطب پیش بروند و رادیو هم غیر از این نیست. البته در معاونت صدا این سیاست تحت عنوان رسانه خلاق صدا پایه به جد دنبال میشود.در این باره می توان به شکلی از رسانه صدا پایه مانند ویدئوکست ها و پادکست ها در دنیا اشاره کرد که طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد. در واقع مدل رسانه ای امروز روزآمد، تعاملی، هم افزا و یک تیر با چند نشان شده. ما هم متناسب با بودجه رادیو و امکانات موجود وارد این عرصه شده ایم و جدیدترین اثرمان در این مسیر با همکاری مشترک تلویزیون سپهر معاونت فضای مجازی صدا و سیما به تولید رسیده که قرار است منتخبی از قسمت هایش از شبکه نسیم سیما نیز به روی آنتن برود.
مدیر رادیو نمایش تاکید می کند: یکی از همکاران خوشفکر و خلاق ما به نام میثم کریمی، طرح برنامه "گپ شب" را در این بستر و در قالب ویدئوکست ارائه کرد که ایده پردازی و اجرا برای خودش است و در مدیریت فضای مجازی اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش تولید می شود. ضمن گفت و گویی که با آقای مصطفی موسوی مدیر شبکه سپهر معاونت فضای مجازی سازمان داشتیم قرار شد کار را ضمن همکاری مشترک به تولید برسانیم. روال پخش به این گونه خواهد بود که علاوه بر پخش صوتی از رادیو نمایش، پخش تصویری از تلویزیون اینترنتی سپهر و تلوبیون و سایت رادیو نمایش، منتخبی از قسمت ها از شبکه نسیم سیما، به صورت پادکست و ویدئوکست در بستر شبکه های اجتماعی و رسانه های وب محور مختلف نیز بارگذاری شود. این یعنی هم افزایی روزآمد و یک تیر با ظرفیت تمام نشان های موجود. وی در پایان گفت: این برنامه در طول سال و پس از پایان فصل اول با همین روند پخش، به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با علی کاظمی، از ورودش به بازیگری تا نقشهای مورد علاقهاش
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»: